یکی از امکاناتی که سیستم‌عامل آی. او. اس‌9 و پس از آن در اختیار کاربران دستگاه‌های هوشمند همچون آیفون و آیپد قرار می‌دهد، تبدیل صدای کاربر به متن تایپ شده هنگام ارسال پیام کوتاه یا در هر بخش نوشتاری دیگر است.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۴

به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند بدون نیاز به صفحه‌کلید، متن موردنظرشان را بیان کرده و آن را به‌صورت تایپ شده تحویل بگیرند. این قابلیت برای کاربران انگلیسی زبان بسیار مفید است، اما کاربران فارسی زبان قادر به استفاده از آن نبوده و کلید میکروفن که برای فعال‌سازی این قابلیت کنار کلید فاصله مجازی (Space) روی صفحه‌کلید قرار گرفته ممکن است برای این دسته از کاربران دردسرساز شود. دوست دارید کلید میکروفن را از صفحه کلید دستگاه هوشمندتان حذف کنید تا علاوه بر افزایش فضا برای کلیدهای دیگر، از دردسرهایی همچون فشار اشتباه روی این کلید خلاص شوید؟

انجام این کار در آیفون6اس و‌ 6اس‌پلاس یا هر دستگاه هوشمند دیگری که به آی. او. اس‌9 به‌روزرسانی شده به روش زیر امکان‌پذیر است:

از فهرست برنامه‌ها به Settings مراجعه کرده و روی General فشار دهید.

به بخش Keyboard وارد شوید.

صفحه را به پایین اسکرول کرده و کلید وضعیت مقابل Dictation را به حالت غیرفعال درآورید.

از حالا به بعد کلید میکروفن از صفحه‌کلید دستگاه شما حذف شده و هر زمان بخواهید آن را فعال کنید کافی است کلید مقابل Dictation را دوباره به حالت فعال تغییر وضعیت دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها