درحالی که برخی اخبار تائید نشده از زخمی شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش خبر می‌دهند، در همان حین نیروهای عراقی نیز کنترل بخش‌های وسیعی از مرکز شهر فلوجه را در دست گرفته و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های دولتی این شهر برافراشتند. به همین مناسبت برخی خبرگزاری‌ها از آزادی قریب‌الوقوع فلوجه در ساعات آینده خبر می‌دهند. آزادی فلوجه می‌تواند راه را برای آزادسازی موصل از چنگ تروریست‌های تکفیری مهیا کند.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۱

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای عراقی دیروز پس از درگیری‌های شدید با داعش ساختمان فرمانداری فلوجه را آزاد کردند. این نیروها همچنین وارد منطقه «العرسان» شده و با تصرف کامل این منطقه موفق شدند امنیت را در کرانه غربی رود فرات برقرار کنند. فرمانده عملیات فلوجه اعلام کرد مجتمع دولتی در مرکز این شهر به‌طور کامل آزاد شده است.

رائد جودت، رئیس پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد: نیروهای پلیس محله‌های الاندلس، السرای و المقبره در مرکز شهر فلوجه را آزاد کردند و با سرعت به سمت اهداف خود پیش می‌روند. پیش از این یک مسئول نظامی دیگر عراقی اعلام کرده بود نیروهای ارتش از چهار محور به سمت مرکز شهر پیشروی کرده و به ساختمان فرمانداری فلوجه نزدیک شده‌اند.

داعش فروپاشیده است

این مسئول عراقی گفت: داعش به‌طور کامل از هم فروپاشیده و گذرگاه اصلی امدادرسانی این گروه به طور کامل بسته شده است. نیروهای عراقی همچنین سه تانکر بمبگذاری شده را منهدم و بیش از 55بمب را خنثی کردند. خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز از برخی محورهای جبهه جنگ علیه فلوجه بازدید کرد و پیروزی نیروهای عراقی در این شهر را تبریک گفت. وی گفت: زمام امور جنگ علیه داعش چه در فلوجه و چه در دیگر مناطق در دست نیروهای عراقی است. داعش به طور کامل شکست خورده و کنترل کامل شهر نهایی شده است.

نیروهای ارتش عراق به همراه حشد‌الشعبی و نیروهای بسیج عشایری از سوم خرداد گذشته حملاتی را با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش برای بازپسگیری شهر فلوجه آغاز کردند. فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار و یکی از مراکز مهم تروریست‌های تکفیری در عراق بود. نیروهای عراقی قصد دارند پس از آزادسازی شهر فلوجه به سمت شمال رفته و حمله گسترده‌ای را با هدف بیرون راندن داعش از شهر موصل، مرکز استان نینوا و مقر اصلی داعش در عراق آغاز کنند. وجود تعداد زیادی از غیرنظامیان در شهر فلوجه که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد، طی روزهای گذشته مانع پیشروی نیروهای عراقی بود، اما با ایجاد گذرگاه‌های امن برای خارج کردن غیرنظامیان این مشکل برطرف شد. به دنبال پیشروی نیروهای عراقی، تروریست‌های داعش از مرکز شهر به سمت مناطق دیگر فرار کردند. یک افسر عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: عناصر داعش در پی عملیات نیروهای عراقی بدون هیچ مقاومتی در برابر آنها به مناطق الحلابسه و البوعلوان در غرب فلوجه فرار کردند. شهر فلوجه در 50کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و از اوایل سال 2014 در اشغال داعش بوده است.

احضار سفیر سعودی

وزارت خارجه عراق روز گذشته ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد را به دلیل اظهارات مداخله‌جویانه وی، احضار کرد. پیش از این اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجبای عراق گفته بود ثامر السبهان، سفیر عربستان در عراق عنصری نامطلوب است و تعجب می‌کنم چرا دولت عراق او را تاکنون به خاطر اظهارات خطرناک مداخله‌جویانه‌اش در امور داخلی عراق و به چالش کشیدن وضعیت موجود و دمیدن در تنور طایفه‌گری، اخراج نکرده است. چندی پیش نیز حنان الفتلاوی، نماینده پارلمان عراق در واکنش به تازه‌ترین اظهارات مداخله‌جویانه ثامر السبهان از وزارت خارجه عراق خواست به سفیر عربستان در این کشور برای دست برداشتن از اظهارات مداخله‌جویانه‌اش هشدار نهایی را بدهد. ثامر السبهان اخیرا مدعی شده بود عملیات علیه تروریسم در فلوجه، تلاش برای تغییر بافت جمعیتی این شهر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها