فرانسه امشب در جدالی انتقامی به مصاف آلبانی می‌رود

ولودروم آماده جشن صعود

دور دوم از بازی‌های مرحله گروهی می‌تواند برای فرانسه با یک سورپرایز همراه باشد؛ پیروزی بر آلبانی و صعود زودهنگام به مرحله یک‌هشتم نهایی.
کد خبر: ۹۱۳۵۶۶

فارغ از هر نتیجه‌ای که در بازی رومانی ـ سوئیس رقم بخورد، خروس‌ها با پیروزی بر آلبانی خیال هوادارانشان را بابت صعود و شاید هم صدرنشینی راحت خواهند کرد. این بازی فرصتی برای انتقام گرفتن از این حریف نیزهست. فرانسه و آلبانی تاکنون شش بار با هم بازی کرده‌اند که حاصل آن چهار پیروزی برای فرانسه و یک پیروزی برای آلبانی بوده است. البته همین یک برد آلبانی (یک بر صفر) در آخرین رویارویی دو تیم که سال گذشته برگزار شد و دیداری تدارکاتی هم محسوب می‌شد به دست آمد. فرانسه سال 2014 هم آلبانی را به عنوان یک حریف تدارکاتی انتخاب کرد که آن بازی نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سال گذشته وقتی فرانسه در عین ناباوری به آلبانی باخت انتقاد‌های زیادی متوجه دیدیه دشان شد، به طوری که او مجبور شد به این انتقادها واکنش نشان بدهد. آن زمان دشان گفت: من مسئول شکست مقابل آلبانی هستم. اما حالا بعد از دو بار ناکامی در مصاف با آلبانی، امشب فرصت ایده‌آلی در اختیار فرانسوی‌ها خواهد بود تا هم خودشان را شش امتیازی کنند و هم به این طلسم پایان دهند.

از همین گروه، تیم ملی رومانی به مصاف سوئیس می‌رود. رومانی در بازی نخست از خروس‌های آبی، شکست خورده و طبیعی است مقابل سوئیسی‌ها برای رسیدن به برد و جبران شکست می‌آید. در مقابل، سوئیس هم که سه امتیاز از بازی با آلبانی اندوخته دارد، برای آن که خیال خودش را بابت صعود به مرحله بعدی راحت کند، باید با امتیاز از این بازی خارج شود. این دو تیم در تاریخ خود تاکنون دو مرتبه برابر هم قرار گرفته‌اند که یک برد برای هرکدام ثبت شده است. براساس آمار نخستین رویارویی دو تیم، به مسابقات جام جهانی 1994 مربوط می‌شود. وقتی سوئیسی‌ها بازیکنان بزرگی همچون آلن سوتر و اشتفانی چاپویزات را در ترکیب داشتند. همچنین رومن‌ها به چهره بزرگی همچون گئورگی هاجی می‌بالید، اما در آن مسابقه سوئیس 4 بر یک برنده شد. دومین رویارویی این حریفان به سال 2012 مربوط می‌شود. مسابقه‌ای دوستانه که در خاک سوئیس انجام شد، اما برنده‌اش رومانی (برد یک بر صفر) بود.

برنامه بازی‌ها
رومانی ـ سوئیس (ورزشگاه پارک دو پرنس؛ ساعت 20 و 30)
فرانسه ـ آلبانی (ورزشگاه ولودروم؛ ساعت 23 و 30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها