10 خودروی برتر خانوادگی مدل 2016

10 خودروی برتر خانوادگی مدل 2016

بسته به نیازهایی که داریم، ماشین خانواده می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای یک خانواده ممکن است اولویت، سازگاری با محیط‌زیست باشد و برای خانواده دیگر، اقتصادی بودن مصرف سوخت. یک خانواده کم جمعیت، خودروی جمع و جور می‌خواهد و البته برخی نیز همواره به طور سنتی دوستدار وانت و خودروهای استیشن هستند.
کد خبر: ۹۱۲۳۷۳

اگر می‌خواهید خودروی خانواده بخرید، حجم زیادی از گزینه‌های خسته‌کننده روبه روی تان است؛ اما خیالتان راحت باشد. مجله پرنتز (Parents) همراه تیم تحقیقاتی ادموندز برای تمام دسته‌بندی‌های ماشین خانواده اعم از کراس‌اور تا خودروهای شاسی بلند یا SUV بررسی‌هایی انجام داده است. همان‌طور که می‌بینید ما فهرست‌مان را به 10 خودرو محدود کردیم. در این دسته‌بندی ایمنی را در نظر گرفتیم و خودروهایی را انتخاب کردیم که در آزمون تصادف عالی عمل کردند و دارای آخرین فناوری ایمنی خودکار هستند. همچنین بسیاری از عوامل دیگر مانند فضای بار، طرح کابین و احساس رانندگی نیز در نظر گرفته شده است.

این کار شما را برای پیدا کردن موردی برای خانواده‌تان دلگرم می‌کند. اما به هر حال این شما هستید که دست آخر باید تصمیم بگیرید.

بهترین خودروی اقتصادی

کیا سول 2016، هاچبکی است که از ترکیب فضای بار جمع و جور و دلخواه خانواده با ظاهری منحصر به فرد طراحی شده و دارای قیمتی مقرون به صرفه است. یکی از مزایای طراحی جعبه‌ مانند کیا سول، افزایش ارتفاع سقف و فضای پاها حتی در صندلی عقب است. در فضای پشت نزدیک به 538 لیتر فضای بار خواهید داشت که اگر صندلی‌های عقب را به داخل برگردانید این فضا به 1727 لیتر نیز افزایش خواهد یافت. این خیلی بیشتر از چیزی است که از یک خودروی جمع و جور انتظار دارید و معادل بسیاری از مدل‌های شاسی‌بلند خواهد بود. اگر مدل چهار سیلندر 2 لیتری آن را انتخاب کنید (که با تزئینات بسیار بیشتری در دسترس است) درخواهید یافت کیا سول 2016 خودرویی لذت‌بخش برای گشت و گذار در بیرون شهر است و خیلی سریع احساس امنیت و رضایت در آزادراه‌ها با آن ادغام خواهد شد. قیمت پایه این خودرو 16 هزار و 750 دلار (حدود 58 میلیون تومان) است.

بهترین SUV

اگر مینی‌ون‌ها هم برای جابه جایی تمام اعضای خانواده شما کافی نباشد، هوندا پایلوت میان SUVها یک سرو گردن بالاتر است. هوندا پیلوت از امکانات داخلی بیشتری نسبت به مینی‌ون‌ها برخوردار است. در آن فضای زیادی برای دست‌ها به همراه جافنجانی در کنار صندلی‌ها وجود دارد. بالاترین فضای حمل بار در هوندا پایلوت بیش از 2400 لیتر است که این عدد در میان سایر رقبا بسیار قابل توجه است. نکته جذاب در مورد این خودرو این است که فضای پشت ردیف سوم پنل قابل برداشتن است که وقتی سرنشینان روی صندلی نشسته‌اند می‌توان آن را برداشت و فضای بیشتری برای سرنشینان ایجاد کرد. این تلفیق برای افزایش فضای، رقیبی برای سایرین است. این در حالی است که پایلوت کوچک‌تر و جمع و جورتر است. به‌طور کلی وزن کمتر در مقایسه با ساختار محکم‌تری که پایلوت با آن ساخته شده، احساس سختی و مقاومت بیشتر و زحمت کمتر در کنترل را در مقایسه با سایر SUV‌ها در این رده برای شما ایجاد می‌کند. قیمت پایه این خودرو 31 هزار و 45 دلار (حدود 107 میلیون تومان) است.

بهترین هاچبک

اگر خانواده شما می‌خواهند از احساس رانندگی همراه با امنیت لذت ببرند، مزدا 3 در صدر فهرست پیشنهادی قرار خواهد گرفت. مزدا 3 بیشترین خصوصیات را در رده خودروهای اقتصادی دارد و انتخاب رانندگان باتجربه در این فهرست است. تنظیم فرمان و تعلیق خوب شما را دلگرم خواهد کرد که از عهده خرید آن برآیید و کیفیت یک سواری باوقار و دلچسب را برایتان خلق می‌کند؛ همان قدر که از مسافرت‌هایتان در جاده‌ها بخوبی لذت می‌برید، چیزی از امکانات ایمنی برای شما دریغ نشده است. یک سیستم نظارت بر نقاط کور همراه با اخطار مانع پشت،هم در مدل استاندارد و هم مدل Grand آن وجود دارد. سیستم اخطار انحراف از مسیر نیز در نسخه 3S GRAND در دسترس است. مرکز تحقیقات هوشمند مزدا سیستم ترمز را برای کاهش خطرات تصادف از جلو پیشنهاد می‌کند که می‌تواند بدون این که راننده واکنشی از خود نشان دهد سرعت خودرو را به طور خودکار برای جلوگیری از یک تصادف قریب‌الوقوع کم کند. قیمت پایه این خودرو 19 هزار و 380 دلار است (حدود 67 میلیون تومان).

بهترین استیشن واگن

استیشن‌های واگن جزو آن دسته از خودروهایی هستند که امروزه برای بودنشان دلایل خوبی دارند؛ آنها در مقایسه با شاسی‌بلندها از نظر فضا، قدرت مانور بیشتری دارند، هرچند نمی‌توان آنها را آفرود نام نهاد. سوبارو اوتبک برای خانواده‌هایی که می‌خواهند روی جاده‌های آسفالت خارج شهر آزادانه تردد کنند ـ با تمام اجزای مکانیکی فلزی‌ای که زیر آن به کار گرفته شده ـ عالی است. دماغه اوتبک حدود 23 سانتی‌متر از سطح زمین ارتفاع دارد که بسیار بیشتر از ساختار برخی از شاسی‌بلندهاست. فضای جادار برای نشستن داخل اتاق، فضای بار وسیع، ارتفاع نسبی سقف آن را به خودرویی خانوادگی ـ تفریحی تبدیل کرده است. قیمت پایه این خودرو 25 هزار و 845 دلار (حدود 89 میلیون تومان) است.

بهترین خودروی سبز

آیا می‌خواهید به فرزندانتان زندگی سبز و مبتنی بر محیط‌زیست بیاموزید؟ شورولت وولت 2016 یک کلاس بسیار عالی از مصرف سوخت اقتصادی و کاهش گازهای گلخانه‌ای است. شورولت وولت 2016 از نسل قبلی خود بسیار شیک‌تر است، در حالی که نمونه قبلی آن بیشتر چهره‌ای هیبریدی داشت. شورولت وولت به گونه‌ای بازنگری شده است که می‌تواند با یک بار شارژشدن بیش از 85 کیلومتر را بپیماید و 25 درصد نسبت به نمونه قبلی خود بهبود یافته است. این بهبود معمولا برای سفری روزانه کافی است بدون این که حتی یک قطره بنزین نیاز داشته باشید. وقتی شما به سوختگیری نیاز داشته باشید موتور 1.5 لیتری شورولت وولت جدید فقط به مقدار خیلی کمی بنزین نیاز خواهد داشت. این موتور فقط به سه لیتر بنزین در هر صد کیلومتر نیاز دارد که نسبت به نمونه قبلی خود 13 درصد کاهش مصرف سوخت دارد. قیمت پایه این خودرو 33 هزار و 995 دلار (حدود 118 میلیون تومان) است.

بهترین سدان جمع و جور

هوندا سیویک، خودرویی تمام عیار برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند یک سدان جادار با بیشترین قدرت مانور و همچنین قیمتی مناسب در رده خودروهای سدان داشته باشند. طراحی دوباره این سیویک برخلاف پیشینیان خود به شما حس مسابقه و همچنین شادی را، چه در جاده‌های بین شهری و چه در جاده‌های کوهستانی القا می‌کند و در سواری، بیش از حد سازگار با خواست شما عمل می‌کند. سیویک برای مسافران عقب فضای زیادی دارد، به طوری که حتی به مقایسه آن با بزرگ‌ترین مدل هوندا آکورد نیاز نیست. طراحی داخل سیویک و مواد به کار رفته در آن به تزئینات سطح بالای مدل آکورا نزدیک شده است. شرکت ایمنی هوندا بسته حفاظتی را برای نمونه استاندارد و سایر سیویک‌های سدان به صورت انتخابی ارائه کرده است. اینها شامل کروز کنترل، سیستم اخطار انحراف از مسیر، سیستم مداخله در صورت انحراف از مسیر و هشدار برخورد از جلو همراه با ترمز اضطراری خودکار است. قیمت پایه این خودرو 19 هزار 475 دلار (حدود 67 میلیون تومان) است.

بهترین مینی‌ون

نمی‌توانید فهرستی از ماشین‌های خانواده را داشته باشید، بدون این که در آن از مینی‌ون‌ها صحبت نشده باشد بخصوص تویوتا سیئنا. این خودرو با فضای اختصاصی برای نشستن هشت نفر از بهترین مینی‌ون‌های اقتصادی است. همچنین یک مینی ون است که می‌تواند نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل کند. از فضای پهن بار آن نیز می‌توانید بخوبی استفاده کنید. شرکت تویوتا، طرح سیئنا را سال 2015 دوباره ارائه کرد و اکنون در فهرست انتخاب‌هاست. تویوتا همچنین کیفیت اجزای داخلی را به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود داده است. قیمت پایه این خودرو 29 هزار و 750 دلار (حدود 103 میلیون تومان) است.

بهترین سدان متوسط

ما برای خانواده‌هایی که می‌خواهند یک خودروی سدان با ظاهری زیبا و انتخاب‌های فراوان بخرند کیا اوپتیما را پیشنهاد می‌کنیم. در حالی که برای بسیاری از این آپشن‌ها که در ظاهر برای خودروهای لوکس هستند باید مبالغ زیادی بپردازید، اوپتیما کماکان انتخابی عالی و ارزشمند است. مبنای مدل اوپتیما LX که از قبل معرفی شده بود نیز با انتخاب‌های دلپذیر از انواع آپشن‌های آرامش‌بخش همراه بوده است. تجهیزاتی شامل کروز کنترل تطبیق یافته، ترمز اضطراری اتوماتیک، لوازم داشبورد چرم‌دوزی شده، یک سانروف پانوراما و دوربین پارک با قابلیت دید 360 درجه. ممکن است در این حالت حق تقدم را برای برادر بزرگ تر اوپتیما یعنی کادنزا در نظر داشته باشید، اما هنوز هم این یک سدان غیرلوکس به حساب می‌آید. قیمت پایه این خودرو 22 هزار و 990 دلار (حدود 79 میلیون تومان) است.

بهترین کراس‌اورها

نیسان مورانو برای خانواده‌هایی مناسب است که به خودرویی جادار همراه با دو ردیف صندلی با امکانات داخلی بیشتر نیاز دارند. حذف ردیف سوم صندلی‌ها می‌تواند فضای بسیار خوبی برای مسافران در جلو و عقب خودرو فراهم کند. مورانو در داخل، از امکانات به‌مراتب بیشتری از سایر کراس‌اورهای معمولی بهره می‌برد که موارد به کار رفته بسیار با کیفیت و امکانات استاندارد آن باعث رضایت شما خواهد شد. قدرت موتور آن نیز جالب توجه است. این خودرو در حالت استاندارد از یک موتور دوخورجینه V6 بهره می‌برد که نسبت به نمونه قبلی خود از سرعتی یکنواخت و مصرف سوخت کمتری برخوردار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به اندازه 9.5 لیتر در شهر و هشت لیتر در جاده باشد که در بهترین حالت با سایر کراس‌اورها و شاسی‌بلندها رقابت می‌کند. قیمت پایه این خودرو 30 هزار و 560 دلار (حدود 106 میلیون تومان) است.

Hyundai Tucson

هیوندای توسان 2016 بخوبی متعادل شده است و کراس‌اوری جادار به حساب می‌آید که می‌توانید امکانات زیادی با بودجه‌ای متوسط داشته باشید. تمام مدل‌های توسان دارای صندلی‌های عقبی هستند که می‌توانند به بزرگسالان اجازه دهند براحتی در آن بنشینند. خصوصیت فضای بار آن نیز به بهترین حالت ممکن بی‌رقیب است. توسان کمی بلندتر و عریض‌تر از نمونه قبلی خود است و می‌تواند برای سایر مدل‌های کراس‌اور ـ بدون آن که احساس خودروهای گران‌قیمت را برای شما ایجاد کند ـ رقیب جدی‌ باشد. در این مدل، امکانات مجللی وجود دارد که شامل یک رابط تمام لمسی 8 اینچ، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی، امکان اخطار ایمنی در جاهای باریک و سیستم اخطار برخورد از جلوست. اگر بخواهید از امکانات دیگری نیز بهره ببرید باید پول بیشتری خرج کنید. ممکن است سیستم بازکننده در صندوق عقب را نیز دوست داشته باشید که در مدل استاندارد و اسپرت همراه با تزئینات محدود در نمونه‌های قبلی نیز وجود داشته است. برخلاف فناوری به کار رفته در نسخه فورد اسکیپ که به سنسور حساس به فشار پا مجهز شده است در هیوندای توسان حسگرهای مجاورت نصب شده‌اند که در صورت مشاهده شما در نزدیکی در صندوق و همراه داشتن کلید خودرو، اقدام به باز کردن آن به صورت خودکار می‌کند. قیمت پایه این خودرو 23 هزار و 595 دلار (حدود 82 میلیون تومان) است.

محمدرضا نجفی‌ - ‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها