سال‌هاست یوبی‌سافت با تام کلنسی (نویسنده‌ای که با تحریر رمان‌های نظامی مطرح شد) همکاری داشته و سری بازی‌های مطرحی را با قلم او روانه بازار کرده است. بسیاری از این عناوین با اقبال پرشوری مواجه شده و موفقیت چشمگیری کسب کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۳۱۲

بازی Wildlands از این دسته بازی‌هاست که بتازگی و پس از مدت‌ها خودداری یوبی‌سافت، ویدئوی تبلیغاتی آن منتشر شده است. در این ویدئو نکات جالبی را می‌توان دید که گویای آن چیزی است که Wildlands باید باشد. از شخصی‌سازی‌ها برای شخصیت‌های بازی گرفته تا سرکوب‌های مخفیانه، در این ویدئو دیده می‌شود و از ظواهر امر با یک بازی خوب دیگر از یوبی‌سافت روبه‌رو خواهیم بود. در ادامه سعی شده این نکات شکافته شده و در اختیار مخاطبان عزیز قرار بگیرد.

شخصی‌سازی شخصیت‌ها

یکی از شات‌های اولیه این ویدئو از چیزی رونمایی می‌کند که بوضوح همان شخصی‌سازی کاراکتر است؛ بخصوص از حیث تجهیزات. حتی راوی نیز اینچنین به مساله اشاره می‌کند: «ما همه مردان بقا هستیم. تجهیزات درست را به دست گرفته و به دل سخت‌ترین شرایط می‌زنیم.» در عین حال این حرف ممکن است دال بر این باشد که قرار است بازیکن تجهیزات مناسب سناریوهای محیطی و مبارزه‌های خاص را انتخاب و مدیریت کند که قطعا در تنوع و تخصص بخشیدن به گیم‌پلی بازی اثرگذار خواهد بود.

در این سکانس می‌بینیم شخصیت‌های بازی، لباس‌های متنوعی به تن دارند. انواع تیشرت، کلاه نقابدار، پیراهن یقه‌دار و کاپشن‌های تاکتیکی را می‌توان در این صحنه دید. از این صحنه برمی‌آید که گزینه‌های متعددی برای تغییر و شخصی‌سازی شخصیت‌های بازی وجود دارد.

مناطق غیرجنگی

در این ویدئو صحنه‌ای از یک روستای غیرنظامی دیده می‌شود که احتمالا در بازی بتوان در آن گشت و گذار کرد. اما آنچه در این شات مهم‌تر به نظر می‌آید، لاقیدی مردم روستا نسبت به حضور نیروهای گوست است که احتمالا بر عادت روستاییان به حضور آنها و حتی اطلاعشان از ماهیت آنان و برنامه‌هایی که برای کارتل‌های سانتا بلانکا ریخته‌اند، دلالت دارد. این پیام نیز می‌تواند اشاره‌ای به قابلیت پیوند بازیکنان به فرقه‌های مختلف باشد. مثلا می‌توان برداشت کرد در این صحنه، گوست‌ها با مردم غیرنظامی ارتباط پیدا کرده‌اند.

بازگشت بدون سرنشین‌ها

بازیکنان می‌توانند از یک پهپاد برای تسلط بر مواضع محیطی استفاده کرده و زاویه گسترده‌ای فراهم کنند. ویدئوی جدید از قابلیت دید در شب این پهپاد پرده برداشته است که می‌تواند از ماموریت‌های مخفیانه خاص خبر دهد. به نظر می‌آید از پهپاد می‌توان برای علامت زدنِ نه تنها دشمنان که لانه‌های تک‌تیرانداز، آژیر خطر، برج‌های نورافکن و تجهیزات موضعی هم استفاده کرد.

سرنگونی مخفیانه دونفره

سری بازی‌های گوست ریکان همیشه بر کار تیمی تاکید داشته‌اند، بخصوص از نوع بی‌صدا، اما کشنده‌اش. ظاهرا wildlands نیز بر این طبل می‌زند. در این قسمت قادر خواهید بود حملات مخفیانه خود را با هم‌تیمی‌هایتان تنظیم کنید. در یکی از صحنه‌های ویدئو می‌بینیم که دو نظامی همزمان به دو دشمن نزدیک شده و آنها را از پا درمی‌آورند. در قسمتی دیگر نیز دو بازیکن، دو دشمن را اغوا می‌کنند تا به آنها اعتماد کرده و درست پیش از آن‌که به شرایط موجود بو ببرند، آنها را از بین می‌برند.

سانتا موئرته

سانتا موئرته ـ در عالم حقیقی نیز به‌عنوان تجسم مرگ در فرهنگ هیسپانیک‌ها وجود دارد ـ در این ویدئو دیده می‌شود. سانتا موئرته پیش از این به شکل یک مجسمه در ویدئویی در E3 نمایش داده شده بود. این بار او را به شکل یک پیکره می‌بینیم که بر فراز یک برج رادیویی قرار گرفته است. همچنین در صحنه‌ای دیگر، محرابی را می‌بینیم که به نام وی بنا شده و شخصی پیش آن ایستاده است. ظاهرا سانتا موئرته در این بازی قرار است نقش یکی از مقدسات کارتل‌های سانتا بلانکا را بازی کند.

گفتنی است در فرهنگ هیسپانیک، سانتا موئرته را به‌عنوان شخصیتی پذیرفته‌اند که سفر سالم افراد به دنیای آخرت را تضمین می‌کند. با وجود نقش او به‌عنوان نماد مرگ، او را فرشته‌ای زمین خورده می‌دانند که در برزخ گرفتار مانده و سعی دارد نظر خداوند را جلب کند.

وسیله نقلیه جدید: تانک استرایکر

در این ویدئو یک وسیله نقلیه جدید هم دیده می‌شود؛ IAV یا وسیله زره موقت، موسوم به استرایکر. به نظر می‌آید این خودرو برای راندن در زمین‌های نمکین بولیویایی ایده‌آل باشد، چراکه در آن محیط بندرت یک جان‌پناه پیدا می‌شود.

شخصی‌سازی اسلحه

با این‌که در این ویدئو تنوع اسلحه واقعا زیاد است، یک مورد توجه را جلب کرد: ACR یا تفنگ وفاقی رزم. این مسلسل بیش از هر چیز به دلیل رنج بالای بخش‌های ماژولی و گزینه‌های شخصی‌سازی‌اش شناخته می‌شود. حضور این سلاح در بازی، می‌تواند حاکی از یک سیستم قدر شخصی‌سازی سلاح باشد. سلاح‌های دیگری در این ویدئو دیده شده که قابل شخصی‌سازی هستند؛ از جمله تفنگ تک‌تیرانداز JNG-90، مسلسل G36 و ماشین‌گان سبک M249b.

سردسته گوست‌ها

سردسته گوست‌ها باز هم در این ویدئو رخ نمایانده است. خالکوبی‌هایش را سایه‌ها پوشانده و اهداف و مقاصدش هنوز ناشناخته‌اند. رفتار وی یادآور کلنل کورتز در فیلم «اینک آخرالزمان» است.

که می‌ماند، که می‌میرد؟

در یکی از صحنه‌ها گوست‌ها یک اسیر می‌گیرند. حرف راوی داستان در این مقطع جالب است: «ما قاضی هستیم. ما تصمیم می‌گیریم چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد.» بعید نیست این دیالوگ و وقایع همزمانش به تصمیمات اخلاقی موجود در بازی برگردد که در این صورت اولین مورد در سری بازی‌های گوست ریکان خواهد بود. پیش از این گفته شده بود اعمال خاصی روی دنیای اطراف اثر خواهد گذاشت.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

پلتفرم Xbox One، PS4، PC

سازنده Ubisoft Paris

ناشر Ubisoft

سبک شوتر تاکتیکی

تاریخ انتشار 2017

رده سنی نوجوانان به بالا

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها