رقابتهای یورو ۲۰۱۶؛

فرانسه رومانی را شکست داد

دیدار افتتاحیه رقابتهای فوتبال یورو ۲۰۱۶ را تیم های ملی فرانسه و رومانی برگزار کردند که این بازی با برتری دیرهنگام خروس ها خاتمه یافت تا میزبان در ابتدای جام ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کند.
کد خبر: ۹۱۲۲۵۵
فرانسه رومانی را شکست داد

به گزارش جام جم ورزشی، پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های اروپا، یورو ۲۰۱۶ از ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه با برگزاری دیدار افتتاحیه بین تیم های ملی فرانسه و رومانی از گروه A کلید خورد که دیدار آغازین جام با برتری ۲ بر یک خروس ها خاتمه یافت.

در حالی که هنوز بازیکنان دو تیم خود را در زمین پیدا نکرده بودند رومانی نخستین خطر جدی را در چهارمین دقیقه از یک ضربه کرنر خلق کرد که لوریس توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. بعد از این اتفاق خروس ها به خود آمدند و میانه میدان را با دوندگی پوگبا و کانته در اختیار گرفتند.

در دقیقه ۱۵ فرانسه تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ضربه سر گریزمان در دهانه دروازه به تیر عمودی اصابت کرد و گل نشد. رومانیایی ها با جنگندگی سعی کردند فضا را بازیکنان میزبان بگیرند و فرانسه با وجود میدانداری موقعیت آنچنانی خلق نکرد.

در دقیقه ۳۶ بازی بود که گریزمان در میان مدافعان رومانی دروازه حریف را هدف قرار داد که شوت او پس از برخورد به پای مدافع رومانی به شکل خطرناکی به بیرون رفت. ضربه سر ژیرو موقعیت دیگر خروس ها در نیمه نخست بود و در حالی که این تیم در ۵۸ درصد از زمان نیمه نخست میداندار بود نتوانست دروازه رومانی را باز کند تا وقت اول بدون گل خاتمه یابد.

آغاز نیمه دوم مثل وقت اول با یک شوک از سوی رومانیایی ها همراه شد. استانچو ارسال از راست را با یک استپ و ضربه ناگهانی نواخت که توپ وی به بیرون رفت. میزبان جام این موقعیت را با شوت زمینی ژیرو پاسخ داد.

فرانسه موجی از حملات را شکل داد و به گل هم رسید. ابتدا در یک هجوم همه جانبه شوت راه دور بازیکن میزبان را تاتاروشانو دفع کرد اما در دقیقه ۵۸ بازی بود که وی به هنگام خروج از دروازه و پرواز همزمان با ژیرو دچار اشتباه شد تا مهاجم آرسنال دروازه رومانی را باز کند.

خوشحالی فرانسوی ها دوام زیادی نداشت. رومانی زخم خورده از گل ژیرو، حملاتی احساسی را انجام داد و زودتر از آنچه که تصور می رفت به گل رسید. در دقیقه ۶۵ بود که پاتریس اورا روی مهاجم رومانی با بی احتیاطی مرتکب خطا شد و استانچو این ضربه را بر خلاف جهت حرکت لوریس به گل تساوی تبدیل کرد.

دیدیه دشان سرمربی تیم فرانسه که انتظار این گل را نداشت در ادامه با کینگزلی کومان و آنتونیو مارسیال را هم به میدان فرستاد تا میزبان چهره تهاجمی تری به خود گیرد ولی دفاع منطقی تیم رومانی اجازه خودنمایی را از خروس ها گرفت.

بازی با تساوی یک بر یک رو به پایان بود که دیمیتری پایت با ضربه دیدنی خود یک سوپرگل را در دقیقه ۸۹ برای فرانسه به ثمر رساند تا میزبان پایانی شیرین را در دیدار افتتاحیه برای خود رقم بزند و با برتری ۲ بر یک به ۳ امتیاز دشوار دست یابد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها