انگلیس ـ روسیه. برای دو تیم خوب جام پانزدهم، این چالشی بزرگ در همین ابتدای راه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۱۴۷

رقابت‌های یورو 2016 در دومین روز خود با سه بازی پیگیری می‌شود که حساس‌ترین آن همین تقابل انگلیس و روسیه است؛ دیداری که ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران در استاد ولودروم شهر مارسی برگزار می‌شود.

انگلیس تنها تیم بزرگ اروپایی که تاکنون در فینال یورو حضور نداشته، امسال برای راضی کردن هوادارانش گام به فرانسه گذاشته است. اتفاقا پنج پیروزی در شش بازی آخر، نشان از شرایط مناسب شاگردان روی هاجسون قبل از آغاز رقابت‌های یورو دارد. سه شیرها (لقب تیم ملی انگلیس) در هفت ماه گذشته با تیم‌های بزرگی روبه‌رو شدند و پیروز از زمین بیرون آمدند. برتری 2 بر صفر مقابل فرانسه، 3 بر 2 مقابل آلمان، 2 بر یک مقابل ترکیه و یک بر صفر مقابل پرتغال حالا بخوبی روحیه برنده شدن را در تیم هاجسون بالا برده است.

در مقابل اوضاع در اردوی روس‌ها تعریف چندانی ندارد. حداقل نتایج این تیم در بازی‌های دوستانه حکایت از این موضوع دارد. شکست 4 بر 2 مقابل فرانسه، شکست 2 بر یک مقابل جمهوری چک و تساوی 2-2 مقابل صربستان. روسیه با هدایت لئونید اسلوتسکی جوان که با 45 سال سن جوان‌ترین مربی یورو هم محسوب می‌شود، به نظر کار دشواری در گروه B خواهد داشت. شاید تنها نقطه امیدواری برای آنها این است که انگلیس هیچ‌گاه در مسابقه‌های اول خود در یورو خوب نبوده است. بعد از ناکامی انگلیسی‌ها در راهیابی به فینال‌های یورو، پیروز نشدن در بازی‌های اول این تورنمنت دیگر طلسم کابوس‌وار این تیم به شمار می‌رود. انگلیس تا پیش از این هشت بار در رقابت‌های یورو حاضر بوده، اما در هشت بازی نخست خود چهار تساوی و چهار شکست نصیبش شده است. شروع‌هایی بد که در آخر با پایان‌هایی بد هم همراه بوده است.

با این حال خیلی‌ها معتقدند این انگلیس با همه تیم‌های قبلی انگلیس تفاوت دارد. آنها تنها تیمی بودند که در مرحله مقدماتی رکورد صد درصد بردن را از خودشان به جا گذاشتند و با ده پیروزی در ده بازی مجوز حضور در یورو را به دست آوردند.

دیدار امشب انگلیس و روسیه اولین تقابل این دو تیم در مرحله گروهی یورو، بعد از فروپاشی شوروی سابق به‌شمار می‌رود. البته این دو تیم در دور مقدماتی یورو 2008، با یکدیگر بازی کردند که بازی رفت با برتری 3 بر صفر انگلیس همراه بود و بازی برگشت 2 بر یک به سود روسیه به پایان رسید.

احتمال غیبت واردی

رسانه‌های انگلیسی ادعا کردند که احتمالا جیمی واردی، ستاره لسترسیتی، در اولین دیدار انگلیس در ‏رقابت‌های یورو 2016 در ترکیب اصلی حضور نخواهد داشت.‏ به گزارش «ورزش سه»، واردی در آخرین دیدار تدارکاتی سه شیرها مقابل پرتغال در آرایش 3-3-4، به ‏همراه وین رونی و روی کین در خط حمله به کار گرفته شد، اما نمایش تاثیرگذاری نداشت.‏

به همین دلیل، اکنون ادعا شده که هاجسون قصد دارد در اولین دیدار تیمش در یورو مقابل روسیه، به جای ‏واردی، از رحیم استرلینگ در ترکیب اصلی استفاده کند تا با کمک سرعت او در خط حمله، خط دفاعی ‏مسن تیم لئونید اسلاتسکی را آزار بدهد.‏

همچنین گفته می‌شود جک ویلشر نیز از ترکیب اصلی خارج خواهد شد و آدام لالانا، ستاره لیورپول، جای ‏او را خواهد گرفت.‏ در صورتی که انگلیس بتواند در اولین دیدار مقابل روسیه به پیروزی برسد، با خیال آسوده تری در دیدار ‏دوم و در «نبرد بریتانیا» به مصاف ولز خواهد رفت.‏

برنامه بازی‌ها

شنبه 22 خرداد

گروه A: آلبانی ـ سوئیس (ساعت 17 و 30 دقیقه)

گروه B: ولز ـ اسلواکی (ساعت 20 و 30 دقیقه)

گروه B: انگلیس ـ روسیه (ساعت 23 و 30 دقیقه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها