وعده سحری را در ماه رمضان به هیچ عنوان حذف نکنید، زیرا در صورت حذف این وعده غذایی، ممکن است دچار عوارض سوء شوید. از آنجا که سحری مهم‌ترین وعده غذایی روزه‌داران محسوب می‌شود، رعایت اصول خاص هنگام صرف این وعده غذایی اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۳

لیلا شورورزی، کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این که سحری باید به گونه‌ای باشد که از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری کند، گفت: برای این منظور بهتر است سحری نسبت به دو وعده افطار و شام ویژگی یک وعده ناهار را داشته باشد (وعده اصلی باشد). این مساله بخصوص در افرادی که فعالیت فکری زیاد (دانشجویان و دانشآموزان) یا فعالیت جسمانی زیاد (ورزشکاران و کارگران) دارند اهمیت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: برخلاف تصور برخی افراد، روزه بدون سحری نهتنها موجب کاهش وزن نمیشود، بلکه عموما به افزایش وزن و چاقی منجر میشود؛ چون در روزهدارانی که بیسحری روزه میگیرند افت شدید قند خون طی روز موجب میشود شخص روزهدار در زمان افطار تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای شیرین و چرب داشته باشد و همین موضوع در ‌‌نهایت به چاقی او منجر میشود.

وی با بیان این که مصرف زیاد قندهای ساده و موادغذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود زیرا مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک ترشح زیاد انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه می‌شود، افزود: هنگام سحر از خوردن شیرینی جات، غذاهای شور، پرچرب و انواع آش‌ها بخصوص آش‌های حاوی رشته و حبوبات خودداری کنید؛ زیرا مصرف چربی، شیرینی ونمک زیاد سبب تشنگی بیشتر در طول روز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها