پذیرش سریع مسافران با راه حل دیجیتالی

اگر تجربه سفر با هواپیما را داشته‌اید، با فرآیند پذیرش در فرودگاه آشنایید. در یکی از مراحل این فرآیند، مسافر باید کیف یا چمدان خود را تحویل دهد تا پس از نصب برچسب روی آنها، در قسمت بار هواپیما قرار گیرد. مشکل اینجاست که این فرآیند معمولا زمانبر است.
کد خبر: ۹۱۰۷۰۸

در این میان، یک شرکت معروف سازنده کیف و چمدان دست به دامان فناوری دیجیتال شده و محصولی طراحی کرده که می‌تواند زمان فرآیند پذیرش وسایل سفر را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. این چمدان، به نمایشگری دیجیتالی مجهز است که از فناوری جوهر الکترونیکی (e-ink) برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند. کاربر برای استفاده از این محصول کافی است نرم‌افزار ویژه آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کند. همچنین شرکت هواپیمایی مورد نظر نیز باید از این نرم‌افزار پشتیبانی کند. در حال حاضر فقط یکی از خطوط هوایی در اروپا این‌گونه است و البته به احتمال زیاد در آینده بر تعداد شرکت‌های موجود در این فهرست افزوده می‌شود.

این نمایشگر دیجیتالی نصب شده روی چمدان می‌تواند اطلاعاتی که به صورت سنتی روی برچسب چمدان نوشته می‌شود را از گوشی هوشمند دریافت و آن را نمایش دهد. از موارد جالب این برچسب این است که احتمال موفقیت اسکنرهای فرودگاه در خواندن بارکد مندرج روی این برچسب حدود 98‌درصد است. این در حالی است که این احتمال برای برچسب‌های معمول چیزی حدود 93 درصد است.

انرژی مورد نیاز این نمایشگر از طریق چند باتری کوچک تامین می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به شارژ این وسیله نیست. افزون بر این لازم نیست نگران شکسته شدن این برچسب زیر فشار بارهای دیگر باشید. زیرا فناوری استفاده شده در طراحی این برچسب به گونه‌ای است که مقاومت آن را به 10 برابر فناوری گوریلا گلس (استفاده شده در صفحه نمایش بسیاری از گوشی‌های هوشمند) رسانده است.

همچنین نرم‌افزار ویژه این چمدان که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود از قابلیت رهگیری چمدان نیز برخوردار است و می‌تواند به شما نشان دهد که آیا چمدان شما در هواپیمایی که سوار آن هستید قرار دارد یا خیر. با این حال این قابلیت‌ها، محدودیت‌هایی هم دارد و امکان رهگیری چمدان در صورت سرقت یا مفقود شدن وجود ندارد.

منبع: Wired

مترجم: صالح سپهری‌فر

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها