چند روز قبل در پنجمین حراج تهران یک تابلوی نقاشی از منوچهر یکتایی که گلدانی را سوژه خلق اثرش قرار داده است، به قیمت باورنکردنی یک میلیارد و 470 میلیون تومان به فروش رسید که حالا مشخص شد بانک پاسارگاد خریدار این تابلو بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۸

میزان نوشت بانک پاسارگاد و دوسالانه نقاشی دامون‌فر خریدهای خود از پنجمین حراج تهران را اعلام کردند. بر این اساس علی‎اکبر امین‎تفرشی، عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد اعلام کرد این بانک از پنجمین حراج تهران پنج اثر شاخص از نخبگان هنری ایران خریداری کرده و تعداد چهار اثر را نیز به فروش رسانده است.

به گفته او، خریدهای بانک پاسارگاد اثر مجسمه‌ای ژازه تباتبایی، نقاشیخط حسین زنده‎رودی، تابلوی رنگ روغن روی بوم اثر ناصر عصار، اثر جلیل ضیاپور با عنوان «من و پرواز» و نقاشی بدون عنوان منوچهر یکتایی با موضوع گلدان بوده است.

البته در سال‌های اخیر بانک پاسارگاد با ورود به اقتصاد هنر و خرید و فروش آثار هنری به یکی از بهترین مجموعه داران آثار هنری کشور تبدیل شده است. آن چنان که امین تفرشی گفت: بدون اغراق اکنون گنجینه موزه بانک پاسارگاد با در اختیار داشتن بیش از 500 اثر هنری فاخر، که هدیه‌ای ارزشمند از سوی این بانک به تک‌تک ایرانیان است، از غنای مثال‌زدنی برخوردار است و می‌تواند شناسنامه‌ای جامع برای هنر مدرن و معاصر ایران ارزیابی شود.

بدیهی است هر یک از این آثار به نوبه خود، ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای نیز یافته‌اند و به‌رغم آن‌که هدف از خرید آنها صرفاً سودآوری نبوده بلکه در واقع با اندیشه حمایت از هنر و هنرمندان ایران زمین و کمک به ایجاد رونق در اقتصاد هنر خریداری شده‏اند، اما در عین حال این حرکت از منظر مادی و اقتصادی نیز سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر سیف‌الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال اعلام کرد برای فراهم آوردن گنجینه‌ای شاخص از جوانان و پیشگامان هنر ایران چندی ست از مراجع معتبر، آثار هنری خریداری می‌کنیم.

او افزود: امسال نقاشیخط سپید رنگ سیدمحمد احصایی و نیز نقاشی زیبای زنده‌یاد فریده لاشایی را از پنجمین حراج تهران خریداری کرده‌ایم‌. سال گذشته البته موفق شدیم سه اثر از این حراجی خریداری کنیم.

پویاراد گفت: امیدواریم در گنجینه دامون‌فر با کنار هم قرار گرفتن آثار جوانان و استادان بتوانیم پالتی خوش رنگ از جریان سیال و پرجوشش هنر ایران ارائه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها