آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف 12 هزار نیروی قراردادی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف 12 هزار نیروی قراردادی و تبدیل وضعیت آنها به پیمانی تا مهرماه است.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۴
آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف 12 هزار نیروی قراردادی است

به گزارش جام جم آنلاین ، علی اصغر فانی در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تلاش می شود تا مشکل این تعداد نیرو به زودی حل شود.
وی با بیان اینکه تکلیف حقوق معلمان با نظام رتبه بندی مشخص شده است، اظهار کرد: 40 تا 50 هزار نفر خدمتگزار در بدنه آموزش و پرورش حضور دارد که هیچ گونه قانونی درباره افزایش حقوق آنها وجود نداشت ولی راه حل آن نیز احصا شده است.
فانی بیان کرد: در صدد هستیم که حقوق معلمان حق التدریسی همراه با حقوق ماهانه پرداخت شود و معلمان آرامش خاطر داشته باشند.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش جذب معلمان مرد در استان ها بیشتر مورد نیاز بوده و در صدد دریافت مصوبه جذب هستیم.
وی گفت: هر پنج معلم فعال در استان 24 ساعت در هفته تدریس دارند که با اجرای یک طرح داوطلبانه این وضعیت تبدیل به چهار معلم 30 ساعته می شود و این بیانگر این مطلب است که 800 هزار معلم می تواند کار یک میلیون معلم را انجام دهد.
فانی ادامه داد: همچنین در صدد هستیم که بودجه استانها به صورت مستقل در اختیار خود آنها قرار داده شود و هر چه صرفه جویی در این حوزه انجام شد، در خود مرکز هزینه شود.
وی اظهار کرد: در سال 93 حدود یک هزار میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های آموزش و پرورش شده است.
12 میلیون دانش آموز در حال تحصیل در کشور هستند که از این تعداد 580 هزار نفر در آذربایجان غربی تحصیل می کنند.
فانی دهم خرداد همراه با کاروان دولت تدبیر و امید وارد آذربایجان غربی شده و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری از شهرستان چالدران بازدید کرده و در شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کرد.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها