داوود رشیدی یکی از 5 تن تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. 5 تن سینمای ایران اصطلاحی بود که در جشنواره فیلم فجر اخیر، وقتی پرویز پرستویی جایزه‌اش را گرفت آن را درباره عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و علی نصیریان به‌کار برد. در چند روز اخیر اخباری مبنی بر تشدید بیماری آلزایمر رشیدی مطرح بود که خدا را شکر همسر این هنرمند گفت حال ستاره «گل‌های داودی» خوب است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۴

احترام برومند در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره وضعیت سلامتی رشیدی گفت: او مشغول استراحت در منزلش است و نزدیکانش را می شناسد و همواره دوستان سینمایی‌اش از او عیادت می‌کنند.

او افزود: از دکتر حسینی رئیس مرکز بهداشت سازمان صداوسیما بسیار سپاسگزارم که به عیادت رشیدی آمد و ما را خوشحال کرد. از همه مردم که نگران حال او هستند تشکر می کنم و از آنها می‌خواهم برای سلامتی اش دعا کنند.

داود رشیدی در سال1312 در تهران متولد شد. او بازی در حدود 40 فیلم سینمایی و 50 سریال تلویزیونی و بسیاری از تئاترها را در کارنامه کاری خود دارد.

شهید سهیلیان در «آسمان» تجار

راضیه تجار از آن دست نویسندگانی است که هم می‌نویسد، هم منتقد است و هم معلم. هنوز هم تجار کارگاه‌های داستان‌نویسی‌اش بعد از سال‌ها دایر است و به تربیت نسل جدیدی از نویسندگان می پردازد. این نویسنده ادبیات انقلاب بتازگی کتابی را با نام «آسمان» روانه بازار کتاب کرده است که درباره اش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیش از این کتاب‌هایی را درباره شهید کشوری، شهید بابایی و... نوشته بودم که در سری کتاب‌های روایت فتح منتشر شده است. این‌بار سراغ شهید سهیلیان یکی از دوستان شهیدان شیرودی و کشوری رفته‌ام و در کتابی به نام «آسمان» به زندگی او پرداخته‌ام.

تجار اظهار کرد: «آسمان» را از نگاه و دیدگاه همسر این شهید نوشته‌ام، یعنی در واقع نیمه دیگر وجودی شهید است که وقایع زندگی شهید سهیلیان را بیان کرده و از تمام لحظات ایشان سخن می‌گوید.

حمید حامی مدیون چه کسانی است؟

حمید حامی خواننده موسیقی پاپ کشورمان قصد دارد در جریان اجرای نمایش چند رسانه‌ای «خرم فتح» قطعه خرمشهر را به‌صورت زنده اجرا کند. او درباره اجرای این اثر به مهر گفت: این قطعه چند سال قبل همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر توسط ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما با شعری از علی معلم و آهنگسازی و تنظیم امیر بکان تولید و ضبط شد.

این خواننده اظهار کرد: نمی‌دانم چه وضعیتی است که وقتی ساخت چنین آثاری پیش می‌آید برخی از خوانندگان از خوانندگی در آن دوری می‌کنند، ولی من اعتقاد دارم همه ما به کسانی که جانشان را فدای جان و امنیت ما کردند، مدیونیم. من همیشه در خلوت خودم به این انسان‌های شریف فکر می کنم و صد البته افتخار می‌کنم که تاکنون 12 اثر با موضوع دفاع مقدس کار کردم.

نمایش چندرسانه‌ای «خرم فتح» خرداد امسال با حضور 300 هنرمند تئاتر، سینما و موسیقی همزمان با افتتاح آزمایشی سراسر نمای خرمشهر با حمایت شهرداری تهران اجرا می‌شود.

شب شاعر به زکریا اخلاقی رسید

بزرگداشت‌های موسسه اوج برای اهالی فرهنگ و هنر هم کم کم دارد تثبیت می‌شود. بیست و پنجمین مراسم شب شاعر امروز عصر به بهانه پاسداشت حجت‌الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی از شاعران کشورمان برگزار می شود. آن‌طور که موسسه اوج برگزار کننده برنامه شب شاعر اعلام کرده است، در این برنامه بسیاری از چهره‌های نام‌آشنای ادب و هنر نظیر محمدرضا زائری، علیرضا قزوه، محمدرضا سنگری، حمیدرضا شکار سری، حسین اسرافیلی و... حضور خواهند داشت.

زکریا اخلاقی متولد 1351 صاحب کتاب «تبسم‌های شرقی» است که علاوه بر فعالیت‌های علمی، مسئولیت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان یزد را هم دارد. کتاب «تبسم‌های شرقی» مجموعه 30 قطعه شعر از او در قالب غزل، با مضامین عرفانی و مذهبی در سال 1382 به چاپ رسیده‌است. او با استفاده از اصطلاحات فلسفی و فقهی در شعر دارای زبان شعری ویژه و تازه‌ای است.

شب شاعر در بیست و چهار دوره برگزاری خود به پاسداشت مقام ادبی بسیاری از چهره های سرشناس شعر و ادبیات کشور پرداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها