تهران دانش بنیان می‌شود

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیروز به شمال‌شرق تهران آمد تا در کنار محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سورنا ستاری، معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور آیین تفاهم‌نامه‌ای را برای بهره‌داری از موزه علم و فناوری و حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شهر تهران امضا کنند.
کد خبر: ۹۰۷۳۹۹

به گزارش جام‌جم، شهردار تهران به‌عنوان اولین سخنران این مراسم وقتی پشت تریبون قرار گرفت گفت: ما در شهرداری تهران در بحث طرح جامع شهر، وقتی که هویت و کارکرد شهر تهران را تعریف کردیم، یکی از بندهایی که بر آن تاکید شده این است که تهران شهری دانش‌بنیان و دانشگاهی است و مدیریت شهری باید برای توسعه و تحقق این امر تلاش کند.

قالیباف افزود: بر همین اساس این امکان را فراهم کردیم که فضایی در بوستان ولایت تهران به‌طور اختصاصی به بحث علم و فناوری اختصاص داده شود.

شهردار تهران با اشاره به این که در منقطه 12 تهران فضایی مناسب برای این کار وجود دارد، گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک با همکاری سایر نهادها، با رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان، فضایی را با در نظر گرفتن تمام زیرساخت‌ها در منطقه 12 (قلب بافت تاریخی تهران) ایجاد کنیم.

تریبون این مراسم بعد از شهردار تهران به سورنا ستاری، معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور رسید. ستاری سخنانش را با جمله ای آغاز کرد که بازخورد مثبت زیادی بین حضار داشت؛‌ مخصوصا وقتی گفت: در دو سه سال گذشته تلاشمان بر این بوده که این مساله را به اثبات برسانیم که سرمایه ممکلت ما جوانانش هستند نه نفت و گاز.

معاون جوان رئیس‌جمهور با اعلام این موضوع تاکید کرد: جوان‌های ما تهدید نیستند. کجای دنیا 32 میلیون نیروی انسانی جوان دارد؟

محمد فرهادی، آخرین سخنران این مراسم بود که با ابراز خوشحالی از امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت علوم گفت: عملا از سال 89، موزه‌ای اختصاصی با عنوان علم و فناوری در شهر تهران و در ساختمان قدیمی‌ کتابخانه ملی به فعالیت مشغول است و بسیار هم مورد استقبال بازدیدکننده‌ها قرار گرفته تا جایی که در چهار سال گذشته به‌عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده و طبق آمار، 300 هزار نفر در سال گذشته از این موزه بازدید کرده‌اند.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به این که دانش در کشور نه‌تنها باید کارایی داشته باشد بلکه باید به ثروت تبدیل شده و نیازهای جامعه را تامین کند، عنوان کرد: رویکرد ما باید در این جهت باشد تا به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنیم.

مینا مولایی - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها