شب‌های علاقه‌مندان به فوتبال امشب و فردا با انجام پنج فینال مهیج، فوتبالی‌تر از همیشه است؛ فینال‌هایی در چارچوب جام حذفی کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه.
کد خبر: ۹۰۶۷۱۷

ساعت 9 به وقت تهران اولین فینال را دو تیم منچستریونایتد و کریستال‌پالاس در ویمبلی لندن برگزار می‌کنند. کریستال‌پالاس در تاریخ 110 ساله خود، هیچ‌گاه جامی به ارزش و اعتبار جام حذفی انگلیس به‌دست نیاورده و این در حالی است که منچستری‌ها 60 جام معتبر را در همه این سال‌ها به دست آورده‌اند. البته حال و روز هر دوی آنها در این فصل خوب نیست.

منچستریونایتد با قرار گرفتن در رده پنجم به سهمیه لیگ اروپا بسنده کرد و کریستال‌پالاس هم پنج امتیاز با سقوط به دسته پایین‌تر فاصله داشت.

فینال بعدی، تقابل دو قدرت بزرگ فوتبال آلمان، یعنی بایرن‌ مونیخ و بورسیادورتموند در ورزشگاه المپیک شهر برلین است؛ دیداری که ساعت 22 و 30 دقیقه امشب به وقت تهران برگزار می‌شود.

برای پپ گواردیولا، این فینال حکم شام آخر را دارد. بعد از شکست در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از دست رفتن جام حذفی می‌تواند کارنامه پپ را در آلمان خراب‌تر از آنچه هست، کند. در مقابل دورتموند هم دوست ندارد فصل را بدون جام به پایان برساند.

اما به فاصله یک نیمه از شروع فینال جام حذفی آلمان، ورزشگاه المپیک شهر رم پذیرای دو تیم یوونتوس و میلان است، تا یک فینال کلاسیک دیگر را از ساعت 23 و 15 دقیقه امشب شاهد باشیم. روزی که میلان به فینال جام حذفی ایتالیا رسید، میهایلوویچ آرزو کرد یوونتوس هم فینالیست شود تا اگر در فینال باختند، حداقل شانس حضور در سوپرجام ایتالیا را هم داشته باشند. حالا خود میهایلوویچ از میلان اخراج شده اما هواداران این تیم امیدوارند بعد از 13 سال بار‌دیگر تیمشان قهرمان جام حذفی ایتالیا شود.

آخرین فینال امشب، فینال جام حذفی فرانسه است، جایی که دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و مارسی در ورزشگاه استا دو فرانس پاریس به مصاف هم می‌روند. این بازی که از ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود، حکم آخرین حضور زلاتان ابراهیموویچ در ترکیب تیم پاریسی را دارد و او امیدوار است همچون جشن قهرمانی در لیگ یک، این بار هم یک خداحافظی باشکوه با هواداران تیم پاری‌سن‌ژرمن داشته باشد. مارسی حریف امشب زلاتان و هم‌تیمی‌هایش با ده قهرمانی رکورددار بردن جام حذفی است، اما از آخرین قهرمانی این تیم 17 سال می‌گذرد که زمان کمی نیست.

فینال‌های رنجرز ـ هیبرنیان در جام حذفی اسکاتلند و شاختاردونتسک ـ زوریا در جام حذفی اوکراین دیگر فینال‌های امشب اروپاست. فردا هم در چارچوب جام حذفی پرتغال پورتو و براگا به مصاف هم می‌روند، اما فینال بزرگی که خیلی‌ها منتظر آن هستند، فینال جام حذفی اسپانیاست، دیداری که نیمه شب فردا (ساعت 24 یکشنبه به وقت تهران) در ویسنته کالدرون شهر مادرید برگزار می‌شود. سویا در قامت قهرمان لیگ اروپا و بارسلونا به عنوان قهرمان لالیگا برای بردن دومین جام خود در این فصل به مصاف هم می‌روند. جالب آن‌که این دو تیم تاکنون در فینال جام حذفی با هم روبه‌رو نشده‌اند و این نخستین مصاف فینال‌گونه آنها در کوپا دل‌ری است. بارسا و سویا این فصل را با دیدار سوپرجام اروپا آغاز کردند، دیداری که با نتیجه 4 بر 3 به سود آبی‌اناری‌پوشان به پایان رسید و حالا پایان فصل هم در فوتبال اسپانیا با دیدار بارسا ـ سویا همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها