تیم ملی کشتی فرنگی در جام‌جهانی مقتدرانه قهرمان شد

سرود قهرمانی در حافظیه

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب چهار پیروزی پیاپی به عنوان قهرمانی رقابت‌های تیم به تیم جام جهانی در شیراز دست یافت تا با روحیه‌ای مضاعف، برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در المپیک ریو دنبال کند.
کد خبر: ۹۰۶۷۱۴

درست 73 روز دیگر بازی‌های المپیک 2016 از راه می‌رسد، میدان حساس و حیثیتی برای ورزش کشورهای مختلف ازجمله ایران؛ کارزاری که در آن بازهم نگاه‌ها متوجه ورزش‌هایی چون کشتی می‌شود و فرنگی‌کاران ایران که چهار سال پیش در لندن 2012 با هت تریک طلایی موفق‌ترین تیم تاریخ ورزش ایران در این رقابت‌ها لقب گرفتند، یکی از تیم‌هایی هستند که از آنها انتظار درخشش می‌رود. اینک همان مردان که در لندن درخشیدند، امیدوارند در ریو نیز توانمندی خود را نشان دهند.

در این راستا در دو روز گذشته محمد بنا شاگردانش را در جام جهانی شیراز روی تشک فرستاد تا هم به قول خودش از اعتبار کشتی فرنگی دفاع کند و هم به اهدافی چون شناخت ترکیب اصلی اعزامی به ریو و همچنین محک زدن شاگردان دست یابد.

حریفان تمرینی و قدرت‌نمایی ایران

در شرایطی که از جمع ستاره‌های کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها فقط حمید سوریان غایب بود و این کشتی‌گیر به دلیل سه حضور پیاپی در رقابت‌های کسب سهمیه از حضور در جام جهانی شیراز معاف شد که دیگر تیم‌های شرکت‌کننده از جمله مدعیان سنتی چون روسیه و جمهوری آذربایجان نیز در فاصله چند هفته‌ای به المپیک ریو ریسک نکردند و مردان المپیکی خود را به دیار حافظ و سعدی نفرستادند. در این شرایط محمد بنا هر ترکیبی را که می‌خواست محک زد و پیروزی‌های پی‌درپی کسب کرد. تیم ایران ابتدا اوکراین را 8 بر صفر و در ادامه جمهوری آذربایجان و ترکیه را با نتایج مشابه 7 بر یک شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. همزمان روس‌ها نیز طی سه مبارزه و با نتایج مشابه 7 بر یک از سد بلاروس، آلمان و قزاقستان گذشتند و حریف شاگردان محمد بنا در دیدار نهایی شدند.

پیروزی مقتدرانه در جدال سنتی

درحالی که در دیدار رده‌بندی ترکیه با نتیجه 4 بر 4 و با امتیاز مثبت بیشتر تیم قزاقستان را شکست داد و به مقام سوم رسید، تیم‌های ایران و روسیه در پیکار نهایی برابر هم قرار گرفتند؛ جدالی که صرف نظر از کیفیت ترکیب دو تیم در هر حال هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی رقابت سنتی و حساس محسوب می‌شود.

در این رقابت تیم ایران با ترکیب اصلی و به نوعی المپیکی خود (در غیاب سوریان) برابر روسیه قرار گرفت و شاگردان محمد بنا در هشت مبارزه پیاپی امان حریف را بریدند و با کسب پیروزی 8 برصفر مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستادند تا با روحیه‌ای مضاعف برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در ریو 2016 دنبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها