مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: با ورود اولین دستگاه دیالیز پیشرفته به سیستم درمانی، طول عمر بیماران دیالیزی 40 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۱

به گزارش مهر، جواد فلاح با اشاره به ورود دستگاه پیشرفته دیالیز در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، افزود: روش‌های درمانی و تجهیزات پزشکی برای بالا بردن طول عمر بیماران و کاهش عوارض بیماری‌ها در حال پیشرفت است. دستگاه دیالیزی که به‌همت سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر وارد سیستم درمان کشور شد، تحول و نوآوری بزرگی در سبک‌های درمان دیالیز به حساب می‌آید.

وی با بیان این که هزینه این دستگاه تفاوت بسیار کمی بانمونه‌های مورد استفاده دارد و هزینه قابل توجهی به بیمار تحمیل نمی‌کند، عنوان کرد: ورود این دستگاه با فناوری بالا برای درمان بیماران دیالیزی بدحال، تحولی بزرگ است.

فلاح تاکید کرد: این دستگاه ها، عوارض قلبی و عروقی ناشی از دیالیز را می‌کاهد؛ بر همین اساس ضریب اشغال تخت‌های دیالیز بیمارستان‌ها براثر عوارض قلبی نیز کاهش می‌یابد و عملا کمک بزرگی برای کاستن از میزان اشغال تخت‌های دیالیز به وزارت بهداشت است. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون خدمات و پشتیبانی 50 درصد دستگاه‌های دیالیز کشور از سوی جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها