در حالی که حکمی مبنی بر انحلال انجمن جراحان عمومی ایران در فضای مجازی دست به دست می شود، رئیس این انجمن از چنین حکمی اظهار بی اطلاعی کرده و می‌گوید کماکان به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۹۰۵۳۹۷
وزارت بهداشت: انجمن جراحان عمومی منحل شد

به‌گزارش جام جم آنلاین، عصر روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر لغو فعالیت انجمن جراحان عمومی ایران منتشر شد که پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این انجمن از وجود نامه ابلاغی بی اطلاعند.

بهزاد رحمانی، رئیس انجمن جراحان عمومی ایران در گفت‌وگو با فارس در رابطه با این اتفاق گفت: تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نکردند و من نامه لغو فعالیت‌های انجمن را در فضای مجازی دیده‌ام، به همراه این نامه پیوستی قرار دارد که تا این پیوست را نخوانم نمی‌توانم در مورد علت این تصمیم حرفی بزنم.

همچنین عصر امروز انجمن جراحان عمومی در واکنش به ابلاغ صورت گرفته نامه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد:

با سلام و احترام

شخصیت حقوقی ثبت‌شده‌ای تحت عنوان مؤسسه علمی جراحان عمومی ایران دارد که پروانه فعالیت خود را جهت امور پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نموده است.

تا این لحظه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت به جهت ممنوعیت فعالیت ناشی از پروانه واصل نگردیده است، لذا این انجمن کماکان فعالیت خود را ادامه می‌دهد و به فرض صحت چنین خبری که متاسفانه پیش از ابلاغ رسمی در فضای مجازی منتشر گردیده است، هویت قانونی مؤسسه علمی انجمن جراحان عمومی ایران برقرار بوده و ممنوعیت منتشر شده می‌تواند فقط در حیطه فعالیت‌های ناشی از پروانه فعالیت اعمال گردد.

لازم به ذکر است که کمیته حقوقی انجمن در حال پیگیری منفذی است که این خبر را قبل از ابلاغ رسمی به انجمن در فضای مجازی منتشر نموده و طبعا برخورد لازم را جزو حقوق خود می‌داند.

بهزاد رحمانی رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران

علیرضا استقامتی درباره علت لغو پروانه و انحلال انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: علت این موضوع تخلفی بوده است که از سوی انجمن علمی جراحان عمومی ایران انجام شده است و ما به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد انجمن‌ها یکسری وظایف داریم.

همچنین ما درباره انجمن علمی جراحان عمومی نیز تمام این مراحل را طی کردیم و چندین بار به این انجمن تذکر داده‌ایم و بیش از یکسال‌ونیم است که پرونده تخلف انجمن علمی جراحان عمومی در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها