آمار هفته

کاهش نزاع در پایتخت

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران‌ در سال گذشته، 101هزار و 109نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 93، 5.7 درصدکاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۵۲۷۲

تا پایان اسفند 94 ، 101 هزار و 109 نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال93 که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی 107هزار و 177 نفر اعلام شده بود 5.7 درصد کاهش یافته است. بنابر این گزارش از کل مراجعان به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع تا پایان اسفند93، 66 هزار و 551نفر مرد و 34 هزار و 558نفرزن بوده اند.

مراجعان نزاع به خاطر داشته باشند

1 ـ ظاهر خون‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. بنابراین معاینه دقیق‌‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

2 ـ همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

3 ـ برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

4 ـ‌ در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات، عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره، تصویربرداری و دیگر اقدامات پاراکلینیک هستیم. این امر برای حفظ حقوق مراجعان و اظهارنظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها