با عنوان مامور پلیس پیرمرد را دزدیدند و پس از قتل جسد او را داخل چاهی انداختند. بررسی‌ها نشان داد انگیزه آنها سرقت سند میلیاردی بوده و حالا پای میز محاکمه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۲۵۷

مهر 86، مرد وکیلی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران از ناپدید شدن مرموز موکلش خبر داد. این مرد به افسر پلیس گفت: دو هفته است که از موکلم بی‌خبرم. ما با هم قرار کاری مهمی داشتیم و امکان نداشت وی بدون این که به من خبر بدهد سر قرار نیاید. او در ایران تنها زندگی می‌کرد و خانواده‌اش در انگلستان به سر می‌برند. حتی آنها هم از او خبری ندارند. می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد. همسایه‌های تاجر ناپدید شده مدعی‌اند چند روز قبل چند مرد ناشناس سوار بر یک دستگاه پژو وارد خانه او شده‌اند که احتمال می‌دهم موکلم را ربوده‌اند.

آغاز تحقیقات پلیسی با شکایت این وکیل دادگستری از آنجا که احتمال می‌رفت تاجر ثروتمند گرفتار سرنوشت شومی شده باشد، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده پلیس برای ردیابی تاجر 62 ساله آغاز شد.

در حالی که کارآگاهان در تحقیق از افرادی که مرد میانسال را می‌شناختند، نتوانسته بودند به سرنخی دست پیدا کنند، تصمیم به بازرسی خانه وی گرفته و به این ترتیب با دریافت دستور قضایی راهی خانه تاجر ناپدید شده شدند.

کارآگاهان پس از ورود به این خانه به بررسی دقیق تمام اتاق‌ها پرداختند و در این میان متوجه سرقت اسناد و مدارک مربوط به یکی از زمین‌های باارزش تاجر میانسال در حسن‌آباد قم و تمام دسته‌چک‌های او شدند. در حالی که به دست آمدن این اطلاعات، به فرضیه آدم‌ربایی قوت می‌بخشید، کارآگاهان حلقه تحقیقات خود را گسترده‌تر کردند، اما با گذشت چند روز از این ماجرا نتوانستند ردی از مرد تاجر به دست بیاورند.

بنابراین ردگیری سند به سرقت رفته از خانه تاجر میانسال به‌عنوان تنها سرنخ پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت و مدتی بعد مأموران متوجه شدند این سند از سوی افرادی جعل شده و آنان قصد دارند با استفاده از این سند جعلی، زمین باارزش را به فروش برسانند.

بنابراین جستجو برای شناسایی فروشندگان زمین آغاز شد و مدتی بعد مأموران با شناسایی یکی از فروشندگان به نام امیر موفق شدند او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

با دستگیری این مرد، وی در بازجویی‌ها پرده از راز گروگانگیری خونین مرد تاجر برداشت و گفت: طراح این گروگانگیری مردی به نام پدرام بود. او که دچار مشکل مالی شده بود و از وضع مالی خوب مرد تاجر خبر داشت نقشه این آدم ربایی را طراحی کرد و از من و سه نفر از دوستانم خواست در اجرای این نقشه به او کمک کنیم. ما هم با این تصور که از فروش زمین پول خوبی نصیبمان می‌شود تصمیم به اجرای این نقشه گرفتیم.روز حادثه ما به‌عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر وارد منزل مرد تاجر شدیم و بعد از سرقت اسناد و مدارک مورد نظرمان وی را با تهدید اسلحه سوار خودرو کرده و به حوالی کهریزک بردیم. همان شب برای این که بتوانیم با اسناد سرقتی؛ زمین با ارزش را به فروش برسانیم، تاجر میانسال را با شلیک گلوله کشته و جسدش را داخل چاهی عمیق در همان حوالی انداختیم؛ سپس سند را در اختیار یک جاعل حرفه‌ای قرار دادیم تا با جعل اسم مالک سند، زمین را به فروش برسانیم.

با اعترافات این مرد مأموران موفق شدند دیگر همدستان او و مرد جاعل را دستگیر کنند. متهمان پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانونی روانه زندان شدند.

ابتدای این هفته متهمان این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند. متهمان در این جلسه به دفاع از اتهام خود پرداختند و پس از دفاعیات آنها قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها