کسب همزمان عناوین آقای گل وپاس گل در لالیگا

رکورد خیره‌کننده سوارز

نگاهی به بهترین گلزنان لالیگا در این سال‌ها گویای همه چیز هست. سال 2010 مسی با 34 گل، سال 2011 رونالدو با 40 گل، سال 2012 مسی با 50 گل، سال 2013 مسی با 46 گل، سال 2014 رونالدو با 31 گل، سال 2015 رونالدو با 48 گل و حالا در سال 2016 لوئیس سوارز با 40 گل. بعد از هفت سال آقای گل لالیگا نه لیونل مسی است و نه کریستیانو رونالدو.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۷

سوارز که یکشنبه‌شب با هت تریک مقابل گرانادا، اسباب قهرمانی بارسلونا را فراهم کرد، با رساندن تعداد گل‌های خود به عدد 40، پنج گل با کریس رونالدو فاصله گرفت تا با اختلاف، جایزه بهترین گلزن لیگ اسپانیا را از آن خود کند.

موفقیت سوارز در کسب عنوان آقای گلی درحالی است که هفت سال پیش و قبل از آغاز سلطه مسی و رونالدو بر فوتبال جهان، باز هم یک اروگوئه‌ای بود که توانست در لالیگا لقب بهترین گلزن را به دست بیاورد؛ بازیکنی سرشناس به نام دیه‌گو فورلان که این روزها در 36 سالگی در لیگ برتر اروگوئه پیراهن تیم اتلتیکو پنارول را بر تن دارد. اما آقای گلی لوئیس سوارز تنها عنوانی نیست که عملکرد او را در رقابت‌های این فصل، ستایش برانگیز می‌کند. این مهاجم اروگوئه‌ای با ارسال 16 پاس گل برای هم تیمی‌هایش در کنار لیونل مسی که او نیز 16 پاس گل ارسال کرد، توانست عنوان برترین بازیکن رقابت‌های لالیگا را از حیث ارسال پاس گل کسب کند؛ اتفاقی که هیچ‌گاه برای مسی و رونالدو در یک فصل نیفتاده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها