رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با بیان این که ایران به علت تعداد جراحی‌های زیبایی نسبت به جمعیت خود، در رتبه چهارم دنیا قرار دارد، گفت: 10درصد شکایات اعلام شده از آمار بالای شکایات مربوط به جراحی زیبایی بینی و 90 درصد بقیه مربوط به تکنیسین‌ها و پزشکان رشته‌هایی است که بدون داشتن تخصص لازم به حوزه جراحی پلاستیک وارد شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۴۶۴۱

دکتر سیدابوالحسن امامی در گفت‌وگو با برنامه «نبض» شبکه خبر با تاکید بر این که سن انجام عمل زیبایی 17 سالگی به بعد است، اظهار کرد: در زمینه جراحی‌های پلاستیک بارها دیده شده است تکنیسین‌های اتاق عمل با یک پزشک قرارداد می‌بندند. به این صورت که بیمار را با نام پزشک جذب می‌کنند و خود آنها جراحی پلاستیک برای بیمار انجام می‌دهند و یک درصدی از درآمد خود را به آن پزشک می‌پردازند، بنابراین جراحی‌هایی با این شیوه، با قیمت پایین تر و خطر بالاتر انجام می‌شود. بر این اساس، مردم قبل از هر عمل جراحی باید با مراجعه به وبگاه نظام پزشکی، نام پزشک مورد نظر را جستجو کنند و از تخصص وی مطمئن شوند.

وی با بیان این که انجام پیکر‌تراشی توسط افراد ناکارآمد سبب‌سوختگی‌های جبران‌ناپذیری می‌شود، گفت: تصور مردم از لیپولیزر برای کاهش وزن اشتباه است و این وظیفه پزشکان است که اطلاع‌رسانی درست داشته باشند و مراجعه‌کنندگان هم قبل از هر کاری، تحقیقات لازم را انجام دهند و تحت نظر متخصص همان حوزه، کار مورد نظر را انجام دهند. فراموش نکنید لیپو لیزر برای کاهش وزن نیست و ربطی به چاقی ندارد، بلکه برای کاهش چربی‌های موضعی در افراد با شرایط خاص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها