سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: تمام طرح ها،لوایح و یا کمیسیون های ویژه ای که در مجلس نهم بوده است در مجلس بعدی منحل شده محسوب می شوند و نمایندگان مجلس دهم خودشان باید در مورد اینگونه مسایل تصمیم گیری کنند.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۶
جزییات مراسم افتتاحیه مجلس /کمیسیون برجام منحل شده/آخرین اخبار از برنامه ششم

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به جزییات مراسم افتتاحیه مجلس دهم گفت: این مراسم روز شنبه 8 خرداد در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دراین مراسم هیئت رییسه سنی انتخاب شده و مسئولیت اداره جلسه را عهده دار خواهند شد ادامه داد: مراسم ساعت 8:30 با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز می شود،سپس گزارشی توسط معاونت اجرایی مجلس ارایه و بعد از آن پیام رهبر معظم انقلاب قرائت می شود.

مصری ارایه گزارشی از سوی رییس جمهور و وزیر کشور را در رابطه با روند برگزاری انتخابات مجلس دهم از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه عنوان کرد و افزود: مراسم تحلیف نمایندگان نیز در صحن علنی انجام می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم ادامه داد: پس از این مراسم نمایندگان به منظور بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و ادای احترام وتجدید عهد با آنان در مرقد مطهر آن حضرت و بهشت زهرا حضور خواهند یافت..

سخنگوی هیئت رییسه مجلس نهم گفت: در این مراسم روسای قوا،مسئولان کشوری و لشگری،اعضای شورای نگهبان،اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و سفرای کشورهای مختلف در ایران حضور خواهند داشت.

کمیسیون ویژه برجام با تصمیم گیری در مورد برجام تمام شده محسوب می شود

مصری در ادامه گفت و گوی خود در رابطه با کمیسیون ویژه برجام که در مجلس نهم برای بررسی برجام تشکیل شده بود، گفت: این کمیسیون ویژه کارش با تصمیم گیری مجلس در مورد برجام تمام شده است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه در رابطه با ادامه و یا پایان کار کمیسیون ویژه برجام دو دیدگاه وجود دارد افزود: برخی معتقدند زمانی که موضوع مطرح شده در کمیسیون ویژه به قانون تبدیل شود و بررسی آن به اتمام برسد آن کمیسیون ویژه نیز خود به خود منحل می شود اما برخی دیگر نیز اعتقاد دارند به عنوان مثال کمیسیونی مانند رفع موانع تولید داشته ایم که جاری بوده و در مجلس مطرح شده ولی تداوم داشته و موضوعات مربوط به رفع موانع تولید ادامه دار بوده است.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس نهم ادامه داد: در هر صورت و با توجه به دو دیدگاه چون مجلس هشتم در روزهای پایانی خود به سر می برد تمام طرح ها،لوایح و یا کمیسیون های ویژه ای که وجود داشته باشند در مجلس بعدی منحل شده محسوب می شوند و نمایندگان مجلس دهم خودشان باید در مورد اینگونه مسایل تصمیم گیری کنند.

بعید است لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس نهم تصویب شود

مصری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه تصویب لایحه برنامه ششم در مجلس نهم بعید به نظر می رسد گفت: یکسری برگشتی از شورای نگهیان داریم که باید زودتر تعیین تکلیف شود در مورد لایحه بودجه 95 هم برگشتی هایی داریم که در اولویت رسیدگی در صحن قرار دارند بنابراین حتی در صورت در دستور قرار گرفتن لایحه برنامه ششم بعید به نظر می رسد فرصت رسیدگی به آن در صحن وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها