دو برادر که به شیوه «بارکنی» در مراکز تجاری تهران سرقت می‌کردند، در تعقیب و گریز پلیسی گرفتار شدند.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۸

به گزارش جام‌جم، اسفند سال گذشته ماموران کلانتری 116 مولوی به رانندگان دو موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند.

با وجود دستور ایست پلیس‌، سرنشینان دو موتورسیکلت اقدام به فرار کردند که طی تعقیب و گریز گشت کلانتری، راکب یکی از موتور‌ها دستگیر‌ و در بازرسی از وی یک سلاح سرد کشف شد. در نتیجه متهم نیز همراه مقادیری البسه و پوشاک بسته‌بندی دستگیر و به کلانتری 116 مولوی منتقل شد. همزمان با انتقال متهم دستگیرشده به نام جواد، راننده وانت نیسانی به کلانتری رفت و از سرقت بار خودرویش که پوشاک بود توسط راکبان دو موتورسیکلت شکایت کرد. از آنجا که احتمال می‌رفت جواد یکی از سارقان بار وانت نیسان باشد، با شاکی رو‌به‌رو و از سوی او شناسایی شد. با انتقال متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی و آغاز رسیدگی به پرونده‌، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی سوابق متهم پرداختند. در بررسی‌ها مشخص شد وی از سارقان سابقه‌دار بوده و بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده است.

در ادامه تحقیقات، جواد به سرقت با همدستی برادرش مازیار اعتراف کرد. او در این رابطه به افسر پرونده‌اش گفت: خودروهای وانت و گاهی موتورسیکلت‌هایی را که در محدوده بازار تهران یا منطقه مولوی به بارگیری محموله لباس و پوشاک اقدام می‌کردند، تعقیب کرده و در پشت چراغ قرمز یا توقف ایجاد شده بر اثر ترافیک‌، قسمتی از بار آنها را سرقت می‌کردیم. اگر رانندگان یا سرنشینان خودرو‌ها یا موتورسیکلت قصد مقاومت داشتند‌، با تهدید چاقو سرقت خود را انجام می‌دادیم.در ادامه تحقیقات مازیار نیز بازداشت شد و به ‌ده‌ها سرقت با همدستی برادرش اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت‌: ‌با‌توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه بارکنی در محدوده مراکز تجاری بویژه در بازار تهران و منطقه مولوی‌، شناسایی آنها از سوی بیش از 20 مالباخته، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان توسط بازپرس پرونده صادر شده است. شکات برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان شهدای پانزدهم خرداد، جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها