رئیس بخش آموزش اتحادیه بین‌المللی نجوم در گفت‌وگو با جام‌جم از اهمیت ترویج نجوم می‌گوید

آینده روشن ایران در علم نجوم

فردا جمعه 24 اردیبهشت، روز جهانی نجوم است. در این روز مثل هر سال برنامه‌های عمومی برای آشنایی بیشتر مردم با جذابیت‌های این علم در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می‌شود. کافی است جمعه عصر سری به میادین، پارک‌ها، فرهنگسراها و ابنیه مهم شهرتان بزنید تا علاقه‌مندانی را ببینید که تلسکوپ‌هایشان را به فضای باز آورده‌اند و شما را دعوت می‌کنند به رایگان از پشت تلسکوپ‌شان خورشید و ماه و سیاره‌ها را رصد کنید. اگر سوالی داشته باشید خواهید دید که با گشاده‌رویی پاسخگوی شما هستند.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۱

مطابق اطلاعات دریافت شده، برنامه‌های روز نجوم فردا در تهران از حوالی ظهر تا ساعتی پس از غروب آفتاب در مراکز مختلف برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برج میلاد تهران به عنوان کانون اصلی برنامه‌ها زیر نظر انجمن نجوم ایران، رصدخانه و مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در بوستان زعفرانیه واقع در خیابان سرلشکر فلاحی، آسمان‌نمای گنبد مینا واقع در پارک آب و آتش و مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه نیاوران، خیابان عمار، کوچه صالحی اشاره کرد. البته عصر امروز نیز برنامه‌های روز نجوم در فرهنگسرای خاوران در جنوب شرق تهران برگزار می‌شود.

فردا در اصفهان انجمن ادیب اصفهان برنامه‌ای ویژه در مجموعه تفریحی باغ غدیر برگزار خواهد کرد. انجمن اخترشناسی شیراز نیز برنامه‌هایی تدارک دیده که در خانه گردشگری واقع در بلوار چمران اجرا می‌شود. در مشهد نیز پارک ملت میزبان برنامه‌های رصد خورشید و ماه و سیاره‌ها خواهد بود. جمعه در تبریز انجمن نجوم آیاز، پذیرای علاقه‌مندان نجوم در پارک ائل‌گلی خواهد بود و در شهرکرد نیز در پارک ملت، در محل پارکینگ بانوان برای علاقه‌مندان دنیای ستاره‌شناسی، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است. همچنین رصدخانه مهر بوشهر عصر فردا در پارک مرجان، واقع در خیابان ساحلی میزبان شیفتگان نجوم خواهد بود. در یزد نیز علاقه‌مندان نجوم در این شهر برنامه‌های خود را در پارک بزرگ شهر برگزار می‌کنند.

اطلاعات بیشتر راجع به برنامه‌های روز نجوم در دیگر شهرها را با جستجو در اینترنت خواهید یافت.

کاظم کوکرم

دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها