به دنبال بازی در نقش ایندیانا جونز

نزاع تام کروز با «مـومیـایـی»

تام کروز در نسخه تازه و احیا شده مجموعه فیلم «مومیایی»، نقشی شبیه کاراکتر معروف سینما ایندیانا جونز را بازی می‌کند. این در حالی است که تهیه‌کنندگان مومیایی تازه می‌گویند این فیلم، تفاوت‌هایی با قسمت‌های قبلی آن دارد. از قرار معلوم مهم‌ترین تغییر مربوط به شغل کاراکتر محوری این مجموعه فیلم است.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۱

اگر در قسمت‌های پیشین این مجموعه فیلم اکشن ماجراجویانه و ترسناک شخصیت مرکزی داستان یک باستان‌شناس بود، در نسخه احیا شده وی یک افسر و مستشار نظامی است. همین نکته، باعث خلق فضایی متفاوت برای مومیایی جدید می‌شود. به این ترتیب، اگر در قسمت‌های قبلی فیلم کاراکترها راهی کشور مصر می‌شدند و با مومیایی‌های دوران باستان آن رودررو و درگیر می‌شدند، این بار لوکیشن ماجراها تغییری کلی کرده است. داستان مومیایی تام کروز در دوران معاصر اتفاق می‌افتد و این بازیگر در نقش کاراکتر تیلور کولت ظاهر می‌شود. او افسر نیروی دریایی است که برای انجام ماموریتی مهم، به کشور جنگ‌زده عراق فرستاده می‌شود. او باید در این محل، گروهی از تروریست‌های خطرناک را پیدا و دستگیر کند. تروریست‌ها در مکان امنی مخفی شده‌اند و تلاش برای دستگیری آنها، تیلور کولت را وارد یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و پیش‌بینی نشده تازه می‌کند. تروریست‌ها در محل اختفای خود با تعدادی جسد مومیایی شده روبه‌رو می‌شوند و تصمیم می‌گیرند آنها را به فروش برسانند، اما این اشیای عتیقه بی‌جان، چندان هم بی‌خطر نیستند. تیلور کولت و گروه همکارش، هنگام ورود به محل اختفای تروریست‌ها با یک نیروی مرموز روبه‌رو می‌شوند که خارج از کنترل آنهاست. بزودی تمام کسانی که در این محل حاضر هستند، متوجه یک واقعیت تلخ می‌شوند: آنها بدون اجازه وارد گورستانی مخفی شده‌اند که متعلق به دوران باستان است. نیروی مرموز داخل محل، افراد گروه کولت را دستگیر می‌کند. کولت که موفق به فرار شده، خودش را با یک مومیایی دوران باستان رودررو می‌بیند که نفرینی مرگبار را با خود حمل می‌کند. حالا او مجبور به مقابله با نفرین مومیایی است و باید مانع نابودی جهان توسط این موجود ویرانگر شود. برخلاف مومیایی‌های قبلی سینمایی، مومیایی فیلم تازه یک زن است که نقش آن را سوفیا بوتلا، بازیگر اهل اروپای شرقی بازی می‌کند. جان اسپایتس فیلمنامه فیلم را نوشته و آلکس کورتزمن تهیه‌کننده مطرح دنیای سینما، آن را کارگردانی خواهد کرد. قرار است کلید فیلمبرداری این اکشن ترسناک تابستان امسال زده شود. این فیلم برای تابستان سال 2017 روی پرده سینماهای جهان می‌رود. راسل کرو، بازیگر استرالیایی‌تبار و اسکار گرفته سینما هم، یکی از نقش‌های مهم فیلم را دارد. گفته می‌شود او نقشی شبیه کاراکتر معروف کلاسیک دکتر جکیل دارد، اما هنوز معلوم نیست این کاراکتر، دوست تیلور کولت خواهد بود یا دشمن او.

کمپانی یونیورسال تهیه‌کننده قسمت‌های مختلف مجموعه فیلم مومیایی، تازه‌ترین قسمت آن را با هزینه‌ای 100 میلیون دلاری جلوی دوربین خواهد برد. این فیلم بخشی از پروژه «دنیای هیولایی» این کمپانی به حساب می‌آید. از سال 2013 مسئولان کمپانی اعلام کردند به دنبال تولید یکسری اکشن ماجراجویانه با محوریت هیولاها و داستان‌هایی هستند که هیولاهای متنوع، نقش مهمی در آنها دارند. این پروژه با فیلم «ناگفته‌های دراکولا» شروع شد و قرار است هر سال با تولید چند فیلم هیولایی پی گرفته شود. مسئولان کمپانی یونیورسال در عین حال گفته‌اند مومیایی تام کروز را 9 سال پس از اکران عمومی آخرین فیلم مومیایی زنده خود (مومیایی: مقبره امپراتور اژدها) روانه پرده سینماها خواهند کرد. رسانه‌های گروهی می‌نویسند انتخاب کارگردان برای مومیایی جدید سینما، با مشکلات و اختلافاتی همراه بوده است. لس وایزمن اولین انتخاب کمپانی یونیورسال بود، اما او در همان ابتدای مذاکرات از این پروژه کناره گرفت. پس از او، آندرس موچیتی برای کار انتخاب شد؛ ولی این فیلمساز اروپایی هم نتوانست با تهیه‌کنندگان به توافق برسد. علت اختلاف او هم بر سر نوع پرداخت فیلمنامه بود. تفاوت نگاه دو طرف به داستان، عامل اصلی کناره‌گیری این فیلمساز بود.

کمپانی یونیورسال از سال 2012 به‌دنبال تولید نسخه تازه مومیایی بوده است. دین دانیل که سه قسمت سینمایی فیلم را تهیه کرده بود، به مسئولان کمپانی پیشنهاد احیای آن را داد. وی جان اسپایتس را به عنوان نویسنده فیلمنامه قسمت تازه به یونیورسال معرفی کرد. در می 2012، کمپانی قراردادی دو ساله با آلکس کورتزمن و اومبرتو اورچی امضا کرد. براساس این قرارداد، این دو تهیه‌کننده مسئول تولید نسخه احیا شده مومیایی شدند. برخی شایعات حکایت از آن می‌کند که کورتزمن از همان ابتدا می‌خواست پشت دوربین این نسخه قرار گیرد و به همین دلیل، مشکلاتی برای لس وایزمن و آندرس موچیتی به وجود آورد. در همان زمان، وی اعلام کرد نسخه تازه شبیه سه‌گانه قبلی کمپانی نخواهد بود و از سبک کلاسیک آن پیروی نخواهد کرد. در سال 2013 کمپانی یونیورسال که تولید مومیایی را در دسترس می‌دید، آوریل 2016 را به عنوان زمان اکران عمومی آن تعیین و معرفی کرد، اما خیلی زود معلوم شد فیلم برای این تاریخ، آماده نمایش عمومی نخواهد شد. در همین ایام بود یونیورسال خبر داد در کنار مومیایی ‌سراغ شخصیت‌های کلاسیک فیلم‌های فرانکشتاین، دراکولا، مرد گرگی (وولف من)، ‌مرد نامرئی و عروس فرانکشتاین هم خواهد رفت. بنابراین‌، تولید نسخه‌های سینمایی تازه این کاراکترها و فیلم‌های مربوط به آنها هم، در دستور کار کمپانی قرار گرفت.

در اکتبر 2015، نشریه هالیوود ریپورتر خبر داد تهیه‌کنندگان مومیایی، دو فیلمنامه در دست دارند. در یکی از این فیلمنامه‌ها، کاراکتر منفی مذکر بود و در دیگری این نقش را یک کاراکتر مونث بازی می‌کرد. در نوامبر همین سال، اعلام شد تام کروز برای ایفای نقش اصلی داستان انتخاب شده است. برعکس دیگر فیلم‌های این بازیگر، او یکی از تهیه‌کنندگان مومیایی هم نخواهد بود. بزودی آنابلا والیس و جیک جانسون هم به عنوان دو باستان‌شناس داستان، در کنار تام کروز خواهند بود. تولید فیلم در آوریل سال‌ جاری در آکسفورد انگلستان آغاز شد، اما اصل کار فیلمبرداری مدتی دیگر آغاز خواهد شد.

منبع: هالیوود ریپورتر

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها