مجتهد فعال سرشناس عربستانی فاش کرد که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و فرزند شاه سعودی در پی جلب رضایت اسرائیل است تا با استفاده از لابی صهیونیست‌ها در آمریکا حمایت واشنگتن از پادشاهی خود در عربستان را مسجل کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۵

به گزارش تسنیم، مجتهد که با فاش کردن اسرار پشت پرده خاندان حاکم بر عربستان شهرت یافته است، در افشاگری جدید در صفحه توئیتر خود با اشاره به روابط محمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و فرزند پادشاه عربستان از اهداف مشترک دو طرف برای ایجاد رابطه با اسرائیل پرده برداشت.

مجتهد درباره تلاش محمد بن سلمان برای گسترش روابط با اسرائیل می‌نویسد: یکی از اهداف بن سلمان از رابطه با اسرائیل به کارگیری لابی صهیونیستی در آمریکا برای این است که واشنگتن از پادشاهی بن سلمان علیه محمد بن نایف ولیعهد کنونی عربستان حمایت کند که برای تحقق این هدف از چندین مسیر استفاده کرده است:

مسیر اول: اشخاصی مثل ترکی الفیصل، رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان و انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی که تا حدودی نماینده عربستان به حساب می‌آیند، ماموریت پیدا می‌کنند دیدارهایی را با اسرائیلی‌ها برگزار و در کنفرانس‌های مشترکی با آنها شرکت کنند.

مسیر دوم: راضی نگه داشتن اسرائیل از طریق حمایت از عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و تضمین قدرت او تا سطحی که مطلوب اسرائیل است. این نکته می‌تواند هیجان عربستان برای حمایت بی‌چون و چرا از السیسی را نشان دهد.

مسیر سوم: تماس مستقیم بن سلمان با اسرائیلی‌هاست. این تماس‌ها ابتدا از طریق شخصیت‌های غیر رسمی صورت می‌گرفت و سپس به دیدارهای سری با اسرائیلی‌ها تبدیل شد.

به نوشته مجتهد، بن سلمان قصد دارد طرح پل سلمان برای اتصال مصر و عربستان از طریق تنگه تیرانو را برای توجیه تماس‌های مستقیم با اسرائیل مورد استفاده قرار دهد. زیرا بعد از تحولات اخیر، عربستان به عنوان یک طرف معاهده کمپ دیوید خواهد بود.

تلاش بن سلمان برای جلب حمایت لابی اسرائیل برای پادشاهی خود در حالی است که اسناد پاناما هم از حمایت مالی پادشاه عربستان از تبلیغات انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، در راستای همراه کردن وی با اهداف خود، پرده برمی‌دارد. به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت عبری talniri بر اساس اسناد فاش شده پاناما اسحاق هرتزوگ عضو کنست [پارلمان] و رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی گفته است: ملک سلمان 80 میلیون دلار برای حمایت از تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو در مارس 2015 پرداخت کرد و این مبلغ از طریق یک تبعه سوری اسپانیایی به نام محمد آیاد کیالی به حساب شرکتی در جزایر ویرجین انگلیس که متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی به نام تدی ساگی است، واریز شد. این میلیاردر صهیونیست نیز مبلغ مذکور را برای تبلیغات انتخاباتی بنیامین نتانیاهو اختصاص داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها