بزودی می‌توان‌ با نصب نرم‌افزار پارک روی گوشی هوشمند‌ خودرو را پارک کرد

پارک خودرو با گوشی همراه

آیا شما هم از آن دسته رانندگانی هستید که از پارک کردن متنفرند؟ جالب است بدانید، پیشتازان صنعت خودروسازی مانند ب‌.ام.و و ولوو و نیز تولیدکنندگان برجسته قطعات یدکی خودرو ازجمله بوش و والئو، سنگ بنای ساخت نرم‌افزاری را گذاشته‌اند که مشکل پارک خودرو را حل خواهد کرد. این نرم‌افزار که گفته می‌شود روی گوشی‌های هوشمند قابل نصب است، با جمع‌آوری اطلاعات از حسگر خودروهای هوشمند متصل به شبکه، محل صحیح پارک را انتخاب و خودرو را بدون دخالت راننده به جایگاه پارک هدایت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۶

در آزمایش یکی از نمونه‌های اولیه این نرم‌افزار که توسط کمپانی بوش طراحی شده است، یک دستگاه خودروی وی‌دبلیو پاسات با گوشی آیفون پارک شد. نحوه کار با نرم‌افزار یاد شده به این شکل است که راننده باید از خودرو خارج شود و نرم‌افزار پارک را روی گوشی فعال کند. سپس خودرو بدون دخالت راننده،‌ نزدیک‌ترین جای پارک را در نظر می‌گیرد و با جمع‌آوری اطلاعات از حسگرها مطمئن می‌شود که اطراف محل پارک خالی و مناسب جاگیری است. در این لحظه، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، دوربین‌ها، حسگرهای لیدار و مافوق صوت خودرو به کار می‌افتند تا نقشه مسیر را تعیین کنند. سپس با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده،‌ مناسب‌ترین مسیر برای حرکت به محل پارک محاسبه می‌شود. در مرحله بعد، فرمان برقی خودرو به صورت خودکار چرخ‌ها را در جهت صحیح با دقت میلی متری به حرکت درمی‌آورد. خودرو پس از آن که در محل پارک قرار گرفت، خود به خود خاموش و قفل می‌شود. در تمام این مراحل، راننده فقط نقش یک ناظر را ایفا می‌کند.

واضح است که این فناوری برای پارک بی‌نقص خودرو در محل‌های باریک و کم‌جا بسیار کاربردی است. این فناوری بویژه مخصوص رانندگانی است که علاقه‌ای به پارک خودرو ندارند. کمپانی بوش با همکاری دانشگاه آکسفورد در حال تکمیل این نرم‌افزار است و پیش‌بینی می‌شود، تا اواخر سال 2020 به بهره‌برداری کامل برسد و استفاده از آن عمومی شود.

چشم‌انداز فناوری خودروهای هوشمند تنها به ساخت نرم‌افزار پارک خودرو محدود نمی‌شود بلکه در آینده شاهده خودروهای تماما مستقلی خواهیم بود که فقط با یک اشاره قادرند سرنشینان خود را بدون نیاز به حضور راننده به مقصد مورد نظر برسانند.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: صدف دژآلود

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها