فناوری آینده

واقعیت مجازی خانگی

با این‌که هنوز مشخص نیست هدست‌های واقعیت مجازی قرار است کجای زندگی به درد بخورند، تقریبا بیشتر شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند یا یک هدست واقعیت مجازی روانه بازار کرده یا تلفن‌های هوشمند خود را برای هماهنگی با این هدست‌ها آماده کرده‌اند. اما همان‌طور که می‌دانید بیشتر این هدست‌ها فقط با تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند یا این‌که باید یک تلفن هوشمند درون آنها قرار بگیرد. هدست واقعیت مجازی Opto با هدف استفاده در خانه و بدون وابستگی به تلفن‌های هوشمند وارد بازار شده ‌است. این دستگاه که علاوه بر پخش تصاویر سه‌بعدی به دو اسپیکر برای پخش صدا نیز مجهز است، برای اتصال به تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه‌های پخش چندرسانه‌ای و روترهای حافظه طراحی شده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۱

ثبت رکورد بهترین ضربه

پیش از این در همین صفحه گجت هوشمندی را معرفی کردیم که با قرار گرفتن در انتهای دسته وسایل مختلف ورزشی مثل راکت تنیس، چوب بیس‌بال یا گلف، میزان قدرت ضربه شما را ثبت می‌کرد. حال بتازگی گجت جدیدی با نام QLIPP برای راکت‌های تنیس طراحی شده که با قرار گرفتن روی تور راکت تنیس، محل دقیق برخورد توپ با راکت را مشخص کرده و نیروی وارد شده از دست ورزشکار به راکت و همچنین نیروی وارد شده از توپ را اندازه‌گیری می‌کند. این حسگر با کمک نرم‌افزار خود می‌تواند زاویه‌ای را که به راکت داده‌اید اندازه‌گیری کند و نحوه بهتر زدن ضربه را به شما یادآور شود. با استفاده از این حسگر می‌توانید آموزش ببینید در مقابل توپ‌های مختلف به چه میزان قدرت و زاویه احتیاج دارید تا توپ دقیقا به همان شکلی که می‌خواهید برگشت داده شود و در نتیجه امتیاز بیشتری دریافت کنید.

امنیت پوشیدنی

امیدواریم برای هیچ‌کس چنین شرایطی پیش نیاید، اما ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که بخواهیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نزدیکان خود را از خطری که ما را تهدید می‌کند، مطلع کنیم. برای چنین کاری اولین راهی که به ذهن می‌رسد این است که گوشی خود را از جیب بیرون آورده، شماره دوستان و آشنایان خود را گرفته و مساله را به آنها بگوییم. اما همین کار به ظاهر ساده در یک موقعیت غیرمعمولی می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد. گجت پوشیدنی Revolar، یک تگ کوچک و ساده است که می‌تواند به‌صورت بچ سینه، جاسوئیچی و... همیشه نزدیک شما باشد و در لحظه خطر، وظیفه اطلاع‌رسانی به نزدیکانتان را به‌عهده بگیرد. فقط کافی است در زمان لازم دو بار روی صفحه این گجت ضربه بزنید تا یک پیام متنی به افرادی که از قبل تعیین کرده‌اید، ارسال شود. همچنین Revolar موقعیت دقیق جغرافیایی شما را روی گوگل مپ نشان می‌دهد تا پیدا کردن شما برای دیگران راحت‌تر باشد.

نقاشی‌های 3 بعدی

«بکشید و خلق کنید» این تمام چیزی است که می‌توان در مورد عملکرد قلم سه‌بعدی AtmosFlare گفت. این قلم نوری که کاربردی شبیه چاپگرهای سه‌بعدی دارد به شما این امکان را می‌دهد با رسم اشکال سه‌بعدی و استفاده از این قلم، مدل‌های واقعی و سه‌بعدی بسازید. برای این کار باید قلم را به کامپیوتر وصل کرده و از طریق نرم‌افزار اختصاصی طرح خود را به آن انتقال دهید. در واقع کارکرد این قلم به‌گونه‌ای است که دست شما جای بازوهای رباتیک پرینترهای سه‌بعدی را گرفته و نوک حساس این قلم با توجه به طرح اولیه دقیقا در همان نقاطی که باید، محتویات ساخت را به بیرون تراوش می‌کند. عمر باتری این قلم چهار ساعت کار مداوم است که به نظر می‌رسد برای انجام یک طراحی حتی طولانی کافی باشد. این قلم با وجود قابلیت فوق‌العاده‌اش تنها 30 دلار قیمت دارد، اما هنوز عرضه رسمی آن آغاز نشده است.

ساعت بی‌خوابی

اگر تجربه ساعت‌های طولانی رانندگی را داشته باشید، حتما لحظاتی را به یاد می‌آورید که پلک‌هایتان چنان سنگین شده‌ که توانایی باز نگهداشتن چشم‌هایتان را از دست داده‌اید. با این‌که رانندگی در حالت خواب‌آلودگی بسیار خطرناک است، بارها ممکن است برای همه ما پیش بیاید که بخواهیم خواب خود را کنترل کرده و ساعت‌های بیشتری بیدار بمانیم. ساعت هوشمند NOZzER یک ابتکار جدید برای جلوگیری از خواب رفتن است. این ساعت با کمک حسگرهایش می‌تواند میزان هوشیاری صاحب خود را اندازه‌گیری کرده و با ارسال سیگنال‌ها و جریان الکتریکی بسیار ضعیف به بدن کاربر به مدت دو دهم ثانیه از خواب رفتن کاربر خود جلوگیری کند. NOZzER وسیله مناسبی برای نگهبان‌ها، راننده‌ها و دانشجویانی است که می‌خواهند ساعت‌های بیشتری را با هوشیاری کامل بیدار بمانند.

نجات غریق مچی

ورزش‌های آبی مانند قایقرانی، موج‌سواری، شنا و غواصی کنار تمام لذت و هیجانی که دارد همیشه می‌تواند با خطرات جانی همراه باشد. غرق شدن یا ناتوانی در برگشتن به سطح آب خطری است که در هر شرایطی وقتی که در آب به سرمی‌برید، شما را تهدید می‌کند. Kingii محصول جدیدی است که برای حفظ جان ورزشکاران ورزش‌های آبی طراحی شده است. این وسیله مچ‌‌بندی ساده است که با کمک اهرمی که دارد در کوتاه‌ترین‌ زمان ممکن، کیسه هوای داخل آن آزاد شده و فرد را به سطح آب برمی‌گرداند. نکته اصلی این وسیله این است که با حسگرهایش عملکرد قلب، اکسیژن دریافتی و عمق آب را اندازه‌گیری کرده و در صورتی که این علائم دریافتی را در موقعیت خطرناک ببیند به‌ صورت خودکار کیسه هوا را آزاد خواهد کرد. قیمت این دستبند 84 دلار است و تا ماه آینده در اختیار ورزشکاران دنیا قرار می‌گیرد.

دوربین عینکی

عینک گوگل را به یاد دارید؟ پروژه‌ای که هیچ وقت به سرانجام نرسید و شرکت گوگل در نهایت مجبور شد برای مدتی نامعلوم این محصول آینده‌نگرانه را به فراموشی بسپارد. حال شرکت 7(seven)، بخشی از قابلیت‌های این عینک هوشمند را به وسیله‌ای جدید تبدیل کرده که به نظر می‌رسد بسیار سریع‌تر از محصول گوگل راه خود را به بازار پیدا کند. Theia PRO یک دوربین هوشمند است که به شکل یک دسته عینک جایگزین دسته معمولی عینک شده و به‌عنوان چشم سوم کمک می‌کند همه تصاویر را از زاویه دید خود ثبت کنید. این دوربین کوچک که بیشتر مخصوص فیلمبرداری طراحی شده تا عکاسی، با حافظه داخلی 32 گیگابایتی خود و یک لنز قدرتمند که قابلیت ثبت تصاویر 1080 ‌اچ‌دی را دارد، دست‌های شما را برای انجام باقی کارها آزاد می‌گذارد.
این عینک وسیله خوبی برای گزارش‌های تصویری از یک کنفرانس ‌خبری، ثبت گزارش اجتماعی یا تصویربرداری از یک پیاده‌روی است. همچنین می‌توانید این عینک دوست‌داشتنی ‌را با گوشی اندرویدی یا آیفون خود ست کرده و کنترل آن را با گوشی به دست بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها