حفظ بنیان خانواده را جدی بگیرید

گاهی اوقات اگر دلایل طلاق را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم برخی از زوج‌ها به‌خاطر موضوعات بی‌اهمیت تا چه اندازه زندگی خود را روبه نابودی می‌کشانند.‌آنها سر موضوعاتی پیش پا افتاده آنقدر با هم لجبازی می‌کنند و به جنجال‌هایشان ادامه می‌دهند که در نهایت خودشان هم از این همه اختلاف و درگیری خسته می‌شوند و تصور می‌کنند ادامه زندگی مشترک امکان ندارد. اما در واقع آنها خودشان هستند که موضوعی بی‌اهمیت را به اختلافی بزرگ و حل‌نشدنی تبدیل می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۸۶۵۶

برخی دلایل طلاق آنقدر کوچک و بی‌اهمیت هستند که باعث تعجب اطرافیان می‌شود. ولی می‌توان این را هم در نظر گرفت که گاهی این دلایل بی‌اهمیت علت اصلی جدایی نیست و این مساله در واقع به نوعی بهانه به حساب می‌آید. گاهی هم از این موضوع نشأت می‌گیرد که به عنوان مثال زن و شوهر به اندازه کافی برای زندگی مشترک رشد فکری نداشته و خیلی زود تحمل خود را در اثر کوچک‌ترین تنش از دست می‌دهند. برای همین به‌دنبال جدایی و طلاق می‌روند که همه این موضوعات به عدم آموزش مهارت‌های زندگی برمی‌گردد. باید گفت عدم آموزش مهارت‌های زندگی از علت‌های اصلی واقعه تلخ اجتماعی به نام طلاق در جامعه است.

وقتی زنان و مردان مهارت‌هایی مثل گفت‌وگو و تعامل با همسر و حل مشکلات از این راه یا شیوه‌های همسر داری را بلد نیستند و وارد زندگی مشترک می‌شوند با اولین اختلاف تصمیم به جنجال و لجبازی می‌گیرند.‌این جنجال‌ها ادامه پیدا می‌کنند و در نهایت همین‌ها کم‌کم باعث تضعیف پیوند زن و شوهر می‌شود. از اینجا به بعد است که زن و شوهر خیلی زود از زندگی مشترک دلسرد شده و آخرین راه‌حل یعنی طلاق را به عنوان اولین راه‌حل انتخاب می‌کنند. بنابراین به اعتقاد من بنیان خانواده برای زوج‌ها باید آنقدر مهم و عزیز باشد که به آسانی دچار تزلزل نشود و زوج‌ها در صورت بروز مشکل به راه‌حل‌هایی به غیر از طلاق و جدایی فکر کنند.

دکتر تاجیک اسماعیلی - روان‌شناس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها