تیم برانکو با پیروزی در اهواز یک گام به فتح جام نزدیک‌تر شد

سنگ بنای قهرمانی پرسپولیس

جری بنگستون ، باز هم در نقش منجی پرسپولیس ظاهر شد ، گل های سرنوشت‌ساز این مهاجم هندوراسی ، هر بار هدیه ویژه ای برای برانکو ایوانکوویچ محسوب می شود ، او دو گل حساس را در لیگ برابر استقلال اهواز به ثمر رساند تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ همچنان در صدر جدول بمانند و امیدوارانه به‌سوی قهرمانی حرکت کنند.نکته جالب این است که او پیش از این حساس‌ترین گل خود را در بازی رفت دربرابر استقلال زده بود.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۸

بازی دو تیم استقلال اهواز و پرسپولیس با یک حاشیه بسیار ناپسند شروع شد؛ پرتاب سنگ هایی که برخورد هر کدام از آنها می توانست باعث حادثه‌ای تلخ شود و مسائل جبران ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد.این مساله باعث شد که بازی با قدری تاخیر شروع شود .در این بازی پرسپولیس مهاجم اصلی خود و آقای گل لیگ یعنی مهدی طارمی را در اختیار نداشت و به اجبار از جری بنگستون در خط حمله خود استفاده کرد . همین توفیق اجباری باعث که پرسپولیس با دست پر از اهواز بازگردد.در واقع همین مهاجم هندوراسی بود که تعادل بازی را برهم زد.تعادلی که ناشی از حساسیت بازی برای دو تیم بود ، پرسپولیس و استقلال اهواز هر دو به‌دنبال پیروزی بودند اما با دو هدف کاملا متفاوت ، پرسپولیس برای حفظ صدر نشینی برد می خواست و استقلال اهواز برای جلوگیری از سقوط. این باعث احتیاطی شد که نیمه اول بازی را بدون گل مساوی به پایان رساند اما نیمه دوم پرسپولیس باتجربه‌تر عمل کرد و یکبار روی ارسال امید عالیشاه از جناح راست و ضربه سر بنگستون و بار دوم از روی ضربه پنالتی به گل رسید تا دو بر صفر پیش بیفتد .

بازی با این نتیجه رو به پایان بود که در وقت اضافه یک اتفاق عجیب رخ داد.حضور دسته جمعی هواداران اهوازی دقایقی بازی را متوقف کرد اما بازی دوباره پیگیری شد و پرسپولیس درصدر ماند و استقلال اهواز به دسته اول سقوط کرد هرچند با پیروزی ملوان مقابل سایپا، سقوط استقلال اهواز حتی در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس هم قطعی بود که این اتفاق نیفتد.

توقف استقلال خوزستان در تبریز

تساوی بدون گل در تبریز، رویای قهرمانی تیم جوان و کم ادعای استقلال خوزستان را کمرنگ کرد. شاگردان عبدالله ویسی که امید داشتند با پیروزی بر گسترش فولاد، حتی به صدر جدول برگردند، نه تنها این بازی را نبردند که با پیروزی پرسپولیس در اهواز، سه امتیاز از صدر جدول فاصله گرفتند. این بازی پربرخورد پنج کارت زرد داشت اما گلی در برنداشت تا همان نتیجه‌ای که هواداران پرسپولیس به دنبالش بودند رقم بخورد.

با این حال در پایان این بازی عبدالله ویسی از نتیجه تیمش ابراز رضایت کرد: این تک امتیاز ما را در کورس نگه می‌دارد و از این مساوی راضی‌ام و امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم امتیازات لازم را جمع کنیم. وی افزود: هر سه چهار تیمی که بالای جدول هستند برای قهرمانی شانس دارند و ما نیز همان طور که 27 هفته در کورس قهرمانی بودیم، سعی می‌کنیم سه هفته باقیمانده را به‌زور هم که شده در کورس بمانیم.

در دیگر دیدار دیروز راه‌آهن با نتیجه 3 بر یک پدیده را شکست داد تا با 22 امتیاز همچنان برای بقا در لیگ بجنگد. در این بازی احمد آل‌نعمه، بازیکن پدیده به خاطر جلوگیری از گل حریف، در دقیقه 46 با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد تا یکی از گل‌های راه‌آهن از روی نقطه پنالتی به ثمر برسد. بهادر عبدی در دقیقه 45 و مهرداد محمدی در دقایق 47 (پنالتی) و 85 برای راه‌آهن گل زدند و محسن بیات در دقیقه 62 برای پدیده گلزنی کرد.

ملوان هم در هفته بیست و هفتم لیگ برتر برابر سایپا به پیروزی 3 بر 2 دست پیدا کرد تا با 26 امتیاز کمی از منطقه خطر دور شود. مازیار زارع در دقیقه 6، محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقیقه 25 و سیدجلال رافخایی در دقیقه 34 (پنالتی) برای ملوان گل زدند و هر سه، گل خود را به مهرداد اولادی، بازیکن سابق خود که هفته گذشته از دنیا رفت تقدیم کردند. برای سایپا نیز غلامرضا رضایی در دقایق 11 و 79 گلزنی کرد. ملوان با این پیروزی 26 امتیازی شد ولی همچنان در رتبه سیزدهم باقی ماند. سایپا هم 36 امتیازی باقی ماند تا فرصت صعود به رتبه هفتم را از دست بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها