سازمان هواشناسی: شمال کشور بارانی می شود

باد و باران در تهران

کاهش دمای 7 تا 12 درصدی استان‌های شمالی از جمعه

سامانه بارشی از غرب ایران می آید

روز جمعه تا شنبه هفته آینده به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان شاهد کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس به همراه بارش باران در برخی نقاط استان‌های مذکور خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۱
سامانه بارشی از غرب ایران می آید

به گزارش جام جم آنلاین ، با توجه به بررسی داده‌های نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی‌، روز پنجشنبه هفته جاری به سبب وزش باد جنوبی (گرم باد) شاهد افزایش محسوس دما بین 5 تا 8 درجه سلسیوس در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود.

همچنین روز جمعه تا شنبه هفته آینده به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، کاهش دمای 7 تا 12 درجه سلسیوس به همراه بارش باران در برخی نقاط استان‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود که ممکن است با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید نیز ‌‌همراه باشد،بنابراین روز جمعه دریای خزر مواج است.

بعد ازظهر روز جمعه در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بارش باران و در برخی نقاط وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که به دنبال آن دمای هوا بین 5 تا 10 درجه سلسیوس در این دو استان کاهش خواهد یافت.

امروز بارش‌های پراکنده و رگباری برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه وزش باد نسبتا شدید در شرق و جنوب شرق کشور تا اوایل امشب می‌تواند در برخی نقاط مذکور سبب تولید گرد و خاک شود.

از روز جمعه با ورود سامانه‌های بارشی از شمال غرب به کشور، ‌افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و سواحل شمالی کشور همراه با بارش‌های پراکنده، رعد و برق و وزش باد برای غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه به علت شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و ریزش هوای سرد در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی کاهش دمای 7 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

روز شنبه بارش‌ها به شرق سواحل شمالی دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور محدود می‌شود.

در دو روز آینده شرق خلیج فارس تنگه هرمز و برخی ساعات دریای عمان، مواج خواهد بود.

آسمان استان تهران‌ روز آینده کمی ابری همراه با وزش باد و روز جمعه ‌صاف و در بعدازظهر جمعه همراه با افزایش ابر و در شهرهای شمالی بارش باران وزش باد و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 23 و 11 درجه خواهد بود.

در 24 ساعت آینده استان‌های همدان با دمای صفر درجه و چهارمحال و بختیاری با دمای دو درجه بالای صفر، سردترین استان‌های کشور و خوزستان با دمای 34 درجه بالای صفر و گیلان با دمای 33 درجه بالای صفر، گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
-
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
۰
۰
توده هوا از غرب میاد ولی به شمال غرب میباره؟

نیازمندی ها