آیدین آغداشلو، هنرمند نقاش که در دوران دبیرستان با عباس کیارستمی همکلاس بوده، می‌گوید این کارگردان روزهای سخت و تلخی را در این مدت پشت سر گذاشته، اما مهم این است که شکر خدا ایستاده و حالا بیش از پیش می‌داند که چقدر همه دوستش دارند.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۵

به گزارش ایسنا، حدود 40 روز از زمانی که عباس کیارستمی در بیمارستان بستری شد و تحت چند عمل جراحی قرار گرفت، می‌گذرد. در این مدت او به درخواست خانواده از هر ملاقاتی منع شده است و بسیاری از دوستان و همکارانش که به بیمارستان می‌رفتند و حتی هنوز هم می‌روند، مجبور بودند بدون ملاقات، راه آمده را برگردند اما در این بین تنها چند نفر بوده و هستند که اجازه‌ ورود به اتاق VIP کیارستمی را دارند.

یکی از این افراد آیدین آغداشلوست که به گفته‌ خودش تقریبا هر روز به بیمارستان آمده و اگر هم نتوانسته برود از طریق تلفن خیلی جدی و پیگیر، جویای حال رفیق قدیمی‌اش بوده است. این هنرمند نقاش پس از ملاقات با کیارستمی، روز شنبه از حال و احوال این روزهای کیارستمی و امتیازی که برای دیدن او نصیبش شده است، سخن گفت.

آغداشلو که دوستی خود با عباس کیارستمی را دلپذیر می‌داند، می‌گوید: دوستی ما الان به 60 سال رسیده است یعنی ‌از زمانی که در دبیرستان «جم» قلهک همکلاسی بودیم. این که می‌توانم او را ببینم امتیازی است که نصیبم شده است،‌ چون به هر حال آدم نگران می‌شود اما وقتی او را می‌بینی و صحبت می‌کنی آسوده می‌شوی. او با اشاره به این که حال کیارستمی خیلی بهتر است، ادامه می‌دهد: او در این مدت بالا و پایین‌های دشواری داشته و همیشه سعی کردم به خودش، در روزهایی که می‌توانست صحبت کند یا صحبتی را بشنود و نیز به اطرافیانش قوت قلب دهم چون واقعا روزهای سختی گذشته اما خدا را شکر که ایستاد و الان خطر کاملا رفع شده است. با شرایط فعلی کیارستمی واضح است که اخبار منتشر شده پیشین درباره ساخت فیلم جدید او در چین به این زودی‌ عملی نمی‌شود، اما آغداشلو از ادامه‌ ساخت فیلم‌های کوتاه این کارگردان سرشناس خبر می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها