دختر نوجوان گمان نمی‌کرد دوست خوش‌تیپ و پولدارش در اینترنت، جوانی بی‌سواد است که با همدستی زنی قصد اخاذی از او را دارد.
کد خبر: ۸۹۶۰۰۰

به گزارش جام جم، چند روز پیش دختر نوجوانی همراه خانواده‌اش با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از یک زن و پسر جوان به اتهام اخاذی شکایت کرد.

دختر نوجوان درباره ماجرای این اخاذی‌ها به پلیس گفت: دو ماه پیش از طریق وای‌فای دوستم در شبکه اجتماعی بی‌تالک عضو شدم. چند روزی از استفاده‌ام از بی‌تالک نگذشته بود که با پسر جوانی آشنا شدم که خودش را دانشجو معرفی و ادعا می‌کردکه قصد دوستی دارد و من نخستین عشق او هستم. دوستی ما آغاز شد تا این‌که او تعدادی از عکس‌های خودش را برایم فرستاد. من هم که به او اعتماد پیدا کرده بودم، عکس‌های خودم را برایش ارسال کردم. این دوستی ادامه داشت تا این که یک روز او با ارسال پیامی از من خواست 150 هزار تومان به حسابش واریز کنم و تهدید کرد در غیر این صورت، عکس‌هایم را ابتدا برای خانواده‌ام و سپس در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

وی اضافه کرد: ابتدا گمان کردم گفته‌هایش دروغ است و می‌خواهد به دوستی‌مان پایان دهد، اما زمانی که او یکی از عکس‌هایم را از طریق بی‌تالک برایم فرستاد، تازه متوجه شدم این عکس را دستکاری کرده و در زیر آن نوشته که من دختری با مشکلات اخلاقی هستم. باورم نمی‌شد او از اعتمادم سوءاستفاده کند. بناچار تسلیم خواسته‌اش شدم و 150هزار تومان به حسابش واریز کردم.

شاکی تصریح کرد: ماجرا به همین‌جا ختم نشد و او چند روز بعد دوباره از من پول خواست و این بار هم به حسابش پول واریز کردم تا این که دو میلیون تومان دیگر هم خواست. این بار گفت اگر پول درخواستی را نپردازم، عکس‌هایم را منتشر می‌کند. همزمان با تهدیدهای او، زنی با خانه‌مان تماس گرفت و تهدیدم کرد که باید پول درخواستی پسر جوان را بپردازم و در غیر این صورت در تماس دوباره با خانه‌مان این بار ماجرای عکس‌های خصوصی‌ام را می‌گوید و آبرویم را میان اعضای خانواده‌ام می‌برد.

وی اضافه کرد: خیلی ترسیده بودم. پسر اخاذ و آن زن مدام با من تماس می‌گرفتند و مبلغ درخواستی‌شان را چند برابر می‌کردند. فرصتی برای تهیه این پول نداشتم. سرانجام تصمیم گرفتم برای خلاصی از این ماجرا، موضوع را به خانواده‌ام بگویم و همراه آنها با حضور در پلیس فتا از این پسر جوان و زن همدستش، شکایت کنم.

همزمان با شکایت دختر نوجوان، کار آگاهان پلیس فتا جست‌وجو برای دستگیری دو متهم را آغاز کردند تا این‌که آنها را یکی پس از دیگری در خانه‌هایشان شناسایی و دستگیر کردند. متهمان با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی در بازجویی به همدستی با یکدیگر در اخاذی از دختر نوجوان اعتراف کردند.

ابتدا پسر اخاذ بازجویی شد و گفت: ساکن روستایی در مشهد هستم. سواد کمی دارم. شغل ندارم و دانشگاه نیز نرفته‌ام. با شاکی در بی‌تالک آشنا شدم و او را فریب دادم. من عکس‌های یک پسر جوان را از روی تلگرامش سرقت و برای دختر نوجوان ارسال کردم تا او باور کند من زیبا هستم. کم‌کم اعتمادش به من جلب شد و عکس‌های شخصی‌اش را برایم فرستاد. با دریافت عکس‌هایش تصمیم به اخاذی گرفتم. در چند مرحله موفق به اخاذی از او شدم، اما برای دریافت پول بیشتر به یک همدست نیاز داشتم.

وی اضافه کرد: موضوع را با زن جوان که از بستگانم بود، در میان گذاشتم و قرار شد او نیز در تماس با خانه شاکی، او را تهدید به اخاذی کند. در قبال این کار مبلغی پول به همدستم پرداخت کردم، اما دستگیر شدیم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این‌باره گفت: با اعتراف متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم‌شان ادامه دارد. از هموطنان بویژه دختران می‌خواهیم در دوستی‌های اینترنتی دقت داشته باشند و براحتی به کاربران مجازی اعتماد نکنند و عکس‌هایشان را در اختیارآنها قرار ندهند تا دچار مشکل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها