در حالی که مردم شهرستان ورامین همچنان در آرزوی رسیدن قطار مترو به این منطقه هستند، خبرها حکایت از عدم امکان اجرای این طرح توسط شرکت مترو و جایگزینی آن با قطار حومه‌ای دارد.
کد خبر: ۸۹۵۵۰۷

به گزارش مهر، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) طی روزهای اخیر در نامه‌ای، به‌صراحت اعلام کرد که امکان اجرای مترو توسط این شرکت در ورامین وجود ندارد.

در بخشی از این نامه آمده است که طرح احداث متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا و متعاقبا گرمسار به طول حدود 93 کیلومتر در سال 91 طبق مصوبه دولت وقت به شرکت متروی تهران و حومه واگذار شد و این شرکت سریع اقدام به احداث مسیر موردنظر کرد و متأسفانه با وجود پیشرفت عملیات اجرایی حدود 70 درصدی در بخش زیرسازی خط و 40 درصدی در بخش ابنیه و صرف هزینه‌های هنگفت، دولت وقت در 28 اسفندماه 93، طی مصوبه‌ای پروژه مزبور را به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت احداث قطار بین‌شهری واگذار کرد.

این نامه تصریح کرد: یادآوری می‌شود نظر به این که وزارت راه و شهرسازی مصر به اجرای طرح قطار حومه‌ای از تهران به شهرک‌های اقماری از جمله ورامین است، لذا امکان احداث ناوگان مترو در مسیر مزبور توسط این شرکت میسر نیست.

این در حالی است که مردم شهرستان ورامین همچنان بر اجرای پروژه مترو تأکید داشته و اعلام می‌کنند که هرگونه طرح جایگزین نمی‌تواند نیازهای آنان را برطرف کند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی امام‌جمعه موقت ورامین دراین باره اظهار کرد: احداث پروژه متروی ورامین از سال‌های گذشته به مردم این منطقه وعده داده ‌شده است. وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد تغییر نام این پروژه بوده‌ایم، اما به هر ترتیب مردم شهرستان ورامین بر اساس نیازهای خود، بر اجرای پروژه مترو تأکید دارند. وی با اشاره به این نکته که باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل در ورامین تقویت شود، ادامه داد: مسئولان براساس وعده‌ای که به مردم داده‌اند، عمل کنند.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس نیزبا اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای اجرای پروژه مترو اظهار کرد: بتازگی رایزنی‌هایی انجام‌شده تا نشست‌هایی برای بررسی این پروژه برگزار شود. وی با اشاره به رایزنی‌های انجام‌شده برای حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه افزود: تلاش داریم وزیر راه و شهرسازی با سفر به منطقه از نزدیک این پروژه را بازدید کنند. نقوی حسینی ادامه داد: توافقی که ما با وزیر راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مسئول داشته‌ایم، آن است که باید طرح گذشته این پروژه بدون تغییر اجرایی شود و همچنان نیز بر این موضوع تأکید داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها