در حالی که سکوت کشورهای غربی در قبال تجاوز همه جانبه نظامی به یمن ادامه دارد، دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که ائتلاف عربستان سعودی در حمله مرگبار ماه گذشته به بازار «مستبأ» از بمب آمریکایی استفاده کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۵۱
ریاض در حمله به بازار «مستبأ» از بمب آمریکایی استفاده کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدبان حقوق بشر می‌گوید که ائتلاف عربستان سعودی در حمله مرگبار ماه گذشته به بازار «مستبأ» یمن که 120 کشته برجا گذاشت، از بمب آمریکایی استفاده کرد.

بیست و پنجم اسفندماه بود که در ادامه سریال‌ اقدامات ضد انسانی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در تجاوز نظامی به یمن، رسانه‌ها از کشته شدن ۱۲۰ نفر خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های خبری، جنگنده‌های سعودی با 2 حمله به بازاری مردمی در مستبأ یمن، با کشتن و زخمی کردن بیش از 120 نفر، بار دیگر تراژدی جدیدی رقم زدند(جزئیات بیشتر).

حالا پس از گذشته چند هفته از این حمله مرگبار، دیدبان حقوق بشر اعلام کرده که ائتلاف عربستان سعودی در حمله به مستبأ از بمب‌ های آمریکایی استفاده کرد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: «دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه (امروز) گفت که بازرسان، قطعاتی از یک بمب هدایت‌شونده ماهواره‌ای GBU-31 را در مکان بمباران بازار در شهر مستبأ پیدا کردند این گروه اعلام کرد که این بمب به همراه تجهیزات هدایتگر آن توسط آمریکا به عربستان داده شد».

این خبر در حالی منتشر شده که به گفته رسانه‌های مختلف، از آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، ارائه تجهیزات و تسلیحات به همراه کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به سعودی‌ها همواره ادامه داشته است.

حمایت‌های آمریکا از عربستان سعودی در تجاوز به یمن حتی تا بدانجا پیش رفته که برخی رسانه‌ها از حضور و کمک مستقیم نیروهای آمریکایی به سعودی‌ها در جنگ یمن خبر داده‌اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها