اول فروردین 1ـ امید نوروزی و کمیل قاسمی با صعود به فینال رقابت‌های دسته 66 و 125 کیلوگرم گزینشی المپیک در قزاقستان، سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک 2016 ریو را به دست آوردند. در این رقابت‌ها حمید سوریان و بشیر باباجان‌زاده با شکست در رقابت‌های فرنگی از دستیابی به سهمیه المپیک محروم شدند.
کد خبر: ۸۹۱۶۶۷

2ـ تیم بسکتبال سیچوان به لطف درخشش ستاره ایرانی اش حامد حدادی، در فینال لیگ چین برابر لیائونینگ به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد. در پایان این رقابت‌ها حامد حدادی به عنوان بهترین سنتر لیگ بسکتبال چین معرفی شد.

3ـ تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولین ایران با کسب 13 نشان طلا، 12 نقره و 10 برنز به کار خود در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی معلولین در امارات پایان داد.

2 فروردین

1ـ در چهارمین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته که به میزبانی هلند و در شهر رو تردام برگزار شد، حمیده عباسعلی نماینده وزن 68+کیلوگرم ایران به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

4 فروردین

1ـ تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با پیروزی قاطع 3 بر صفر مقابل برزیل در دیدار نهایی، عنوان قهرمانی رقابت های جام بین قاره ای چین را به دست آورد.

5 فروردین

1ـ تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 با نتیجه 4 بر صفر مقابل هند به پیروزی رسید. در این بازی که در حضور 22 هزار تماشاگر ایرانی در ورزشگاه آزادی برگزار شد احسان حاج صفی (32 و 63- هر دو گل پنالتی)، سردار آزمون (60) و علیرضا جهانبخش (77) برای تیم ملی گلزنی کردند. در این بازی سیدجلال حسینی که در دقیقه 85 به میدان آمد، صدمین بازی ملی خود را انجام داد.

2ـ یوهان کرایف، اسطوره فوتبال هلند و باشگاه بارسلونا در 68 سالگی به‌دلیل ابتلا به سرطان درگذشت. کرایف در تیم‌های آژاکس و بارسلونا توانست 9 قهرمانی در لیگ را به دست آورده و 3 بارتوپ طلا را از آن خود کند.

6 فروردین

1ـ تیم فوتبال استقلال که برای انجام یک بازی تدارکاتی به سوئد رفته بود، در مصاف با تیم هاماربی سوئد با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. در این بازی میثم مجیدی در دقیقه 3 دروازه هاماربی را از روی نقطه پنالتی باز کرد اما حریف، در دقایق 63 و 68 دوبار گلزنی کرد تا بازی باخته را با برد به پایان برساند. 6000 هوادار ایرانی این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

7 فروردین

1ـ مجتبی عابدینــی شمشیرباز اسلحه سابر ایران با صعود به فینال رقابت‌های جایزه بزرگ سئول و کسب مدال نقره، سهمیه المپیک 2016 را به دست آورد. با راهیابی عابدینی به المپیک، علی پاکدامن نیز به عنوان بهترین آسیایی رنکینگ جهانی، جواز حضور در المپیک ریو را به دست آورد.

2ـ تیم ملی کامپوند مردان ایران در رشته تیمی رقابت‌های تیروکمان کاپ آسیا در تایلند، با ترکیب اسماعیل عبادی، امید طاهری و مجید قیدی خوش درخشید و با پیروزی 231 بر 227 مقابل مالزی در مسابقه نهایی، عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد. در همین رقابت‌ها و در بخش انفرادی، اسماعیل عبادی مدال طلا و زهرا نعمتی و امید طاهری مدال های نقره رشته‌های ریکرو و کامپوند را از آن خود کردند.

3ـ پس از تغییرات بوجود آمده در کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان که با اخراج حسین توکلی و انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان سرمربی همراه بود، دور جدید اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در المپیک، در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.

8 فروردین

1ـ در روز پایانی رقابت‌های جودوی جایزه بزرگ گرجستان، جواد محجوب نماینده وزن۱۰۰- کیلوگرم ایران به مدال نقره دست یافت. او در دیدار نهایی مقابل مارتین پاسک از سوئد در مدت زمان ۴ دقیقه و ۳۳ ثانیه ضربه فنی شد. محجوب با این عنوان و صعود دو پله‌ای در رده‌بندی جهانی این وزن بالا رفت و در مکان بیستم قرار گرفت تا همچنان یکی از شانس‌های المپیک جودوی ایران باشد.

2ـ تمرینات تیم ملی والیبال با حضور 32 بازیکن در محل کمپ تیم‌های ملی در فدراسیون والیبال آغاز شد و ملی‌پوشان در دو گروه زیرنظر سیچلو و سایر نفرات کادر فنی تمرینات خود را آغاز کردند. لوزانو از روز 16 فروردین با حضور در تهران تمرینات تیم ملی را برای حضور در مقدماتی المپیک زیرنظر خواهد گرفت.

9 فروردین

1ـ دومین بازی تیم فوتبال پرسپولیس در اردوی عمان نیمه تمام ماند. این بازی تا دقیقه 65 با گل امید عالیشاه به سود قرمزها در جریان بود اما برخورد فیزیکی بازیکن السیب و ضربه سر او به فرشاد احمدزاده باعث شد داور بازی را نیمه تمام اعلام کند. پرسپولیس در نخستین بازی تدارکاتی خود با نتیجه 6 بر 4 مقابل العروبا به پیروزی رسیده بود.

11 فروردین

1ـ فدراسیون فوتبال عمان با درخواست ایران برای برعهده گرفتن میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.

13 فروردین

1ـ در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تیراندازی، الهه احمدی پس از 6ماه حضور درصدر، در جایگاه دوم نفرات تفنگ بادی 10 متر بانوان قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها