امید به دریاچه ارومیه بازگشت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی از افزایش هشت سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۷

به گزارش مهر، حمید قاسمی در بازدید از روند احیای دریاچه ارومیه به خبرنگاران گفت: به لطف خدا و بارش‌های خوب و با تلاش ستاد احیای دریاچه ارومیه، امید به دریاچه بازگشته و شرایط دریاچه بهبود و تثبیت شده است.

وی با تاکید بر این‌که میزان بارش سال جاری حدود ۸ درصد کمتر از سال گذشته بوده است، افزود: شرایط فعلی دریاچه ارومیه حاکی از روند بهبود وضعیت و احیای آن دارد.

قاسمی با اشاره به این‌که میزان آب‌های ورودی به دریاچه افزایش یافته است، تصریح کرد: اقدامات حمایتی و فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه همچون آزادسازی بخشی از آب‌های پشت سدها و اصلاح مسیر رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه در این روند مثبت نقش مهمی داشته است.

وی با بیان این‌که همه این موارد نشان می‌دهد اقدامات دوره تثبیت دریاچه مفید بوده است، گفت: باید این روند مثبت تداوم یابد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تراز سطح آب 75/1270 است که در زمان مشابه سال گذشته 67/1270 بوده است که این نشانگر افزایش ارتفاع آن در حدود هشت سانتی‌متر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها