بالگردهای آپاچی در راه است

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع آمریکا به عراق

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، شمای ازتفنگداران نیروی دریایی این کشور برای کمک به نیروهای ائتلاف بین المللی وارتش عراق درجنگ با گروه تروریستی داعش، وارد عراق شدند.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۱
شماری از تفنگداران جدید آمریکایی وارد عراق شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازشبکه خبری الجزیره، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه در بیانیه ای افزود: این افراد به تقویت نیروهای آمریکایی حاضر درعراق برای نبرد با داعش کمک خواهند کرد.

خبرنگار الجزیره در گزارشی از واشنگتن گفت: این افراد شامل نیروی های واکنش سریع و دارای قابلیت های بالا برای انجام عملیات زمینی وهوایی هستند.

وی افزود: اعزام این نیروها درپی مشورت با دولت عراق به این کشور اعزام شده اند و در جریان نبرد با گروه تروریستی داعش پشتیبان نیروهای عراقی ونیروهای ائتلاف خواهند بود.

این منابع گفتند که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده که کشورش نیروهای ویژه بیشتری را برای انجام عملیات برعلیه فرماندهان داعش، به عراق اعزام خواهد کرد.

وی ازسوی دیگر گفت: پنتاگون تا این لحظه شمار این نیروها و ماموریت اصلی آنها را اعلام نکرده ونگفته است که آیا این افراد مامور بازپس گیری موصل از داعش را برعهده خواهد داشت؟

ارتش آمریکا روز شنبه از کشته شدن یک تفنگدار آمریکایی و زخمی شدن یک فرد دیگر بر اثر شلیک موشک توسط داعش خبر داد. دراین حمله یک پادگان ارتش عراق درمنطقه مخمور در جنوب شرق موصل هدف قرار گرفت.

آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای غربی و عربی منطقه که ازحامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی جنایت های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش شده اند.

از سوی دیگر ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و پیشمرگ های کرد، پیروزی هایی را به دست آورد و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها