گروه‌های موسیقی و تئاتری با حضور گسترده در تهران و دیگر شهرها پا به پای سینماها فعال خواهند بود

بازار گرم هنر در نوروز

عید نوروز هر چند برای بسیاری از مردم و اصناف مختلف شاید برابر با دو هفته تعطیلی باشد اما خوشبختانه چند سالی است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این ایام دیگر تعطیل نیست و علاوه بر اکران پر رونق سینماها، شاهد روی صحنه رفتن تئاترها و برپایی کنسرت‌های متعددی هستیم. هر چند این فعالیت‌ها اکنون در تهران بیشتر پررنگ است، اما امیدواریم بزودی دیگر شهرهای کشورمان هم در فصل نوروز فرهنگ و هنری فعال و پویا داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۰۱۲۹

دست بچه‌ها را بگیرید

بهترین عیدی نوروزی برای کودکان می‌تواند تماشای یک تئاتر باشد. در این ایام برای کودکان هم دو نمایش تدارک دیده شده است. «گرگ‌های دوست نداشتنی» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا جعفری مرام در فرهنگسرای نیاوران میزبان حضور خانواده‌ها ست. «گرگ‌های دوست‌نداشتنی» مناسب رده سنی کودکان 5 تا 12 سال است. این نمایش از پنجم فروردین اجرای خود را آغاز می‌کند. همچنین نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» به کارگردانی مریم کاظمی در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت. این نمایش به ماجرای شاهزاده خانمی اخمو و بد اخلاق به نام اسمیرالدا می‌پردازد و قرار است از 9 فروردین اجرای خود را آغاز کند.

بهار در گالری‌ها

اما آنها که حوصله و وقت بیشتری دارند، در ایام نوروز بدانند که بسیاری از گالری‌ها همچنان فعال هستند و با رنگ‌های شاد و پرانرژی برای شما از بهار و نوروز می‌گویند. در همین رابطه نمایشگاه گروهی آثار تجسمی «نوروز، روز نو - بهارآور» در نوروز، میزبان هنردوستان خواهد بود وگالری «ویستا» میزبان این نمایشگاه است که آثار مختلفی در حوزه نقاشی، چیدمان، مجسمه و عکس از ۲۰ هنرمند در آن به‌نمایش آمده است، موضوع این نمایشگاه «بهار» است و در آن، آثاری از هنرمندانی مانند فریدون آو، فرح اصولی، ثمیلا امیرابراهیمی، مینا انوشه، زهرا ابراهیمی و.. در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه تا 16 فروردین بدون تعطیلی، از ساعت 11 تا 17 برپاست. اما در شهر شیراز نگارخانه «جَم» هم در ایام نوروز میزبان هنردوستان است و آثار هنرمندان دهه ۴۰ تا به امروز متعلق به چهره‌هایی از جمله حسین کاشیان، رضا مافی، رضا کیانیان، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، علی شیرازی و ... به نمایش در می‌آید.

دیدار نوروزی با اجنه

امسال در ایام عید نوروز در تهران نمایش‌های مختلفی روی صحنه هستند. در مجموعه تئاتر شهر از هشتم فروردین نمایش‌هایی روی صحنه می‌روند. «چمدان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد آئیش در سالن اصلی تئاتر شهر و « ننه‌دلاور و فرزندانش» به کارگردانی امیر دژاکام در سالن چهارسو با حضور بازیگران مطرح و شناخته شده سینما و تئاتر روی صحنه می‌روند. جن‌های حمام فین هم که نمایش خیلی خوبی را در تماشاخانه باران داشته‌اند، دوباره از هفتم فروردین روی صحنه می‌آیند تا در نمایش«حکایت فین به روایت جن جین» فرصت دیدار با اجنه تئاتری را برایتان فرهم کنند. دیدن این نمایش کمدی با فضای شاد و جذاب اما در عین حال حرفه‌ای را از دست ندهید. اگر هم به تماشای یک روایت افسانه‌ای علاقه بیشتری دارید، می‌توانید راهی برج آزادی بشوید. «مش مش قلی‌خان» به نویسندگی گیتا داوودی و ناصر آویژه و کارگردانی ناصر آویژه از دوم فروردین در این فضای شناخته شده پایتخت روی صحنه می‌رود.

ترافیک پاپ‌خوان‌ها

ایام عید نوروز برای موسیقی پاپ هم روزهای شاد و خوبی خواهد بود. در تهران گروه پالت پنج فروردین، مازیار فلاحی هشت فروردین و گروه دنگ شو 9 فروردین در برج میلاد به اجرای موسیقی می‌پردازند. همچنین در جشنواره نوروزی جزیره کیش یکم فروردین فرزاد فرزین، سوم فروردین احسان خواجه امیری، چهارم فروردین سیروان خسروی و ششم فروردین گروه سون روی صحنه می‌روند.

هفتم فروردین محمد علیزاده در بندر انزلی به اجرای موسیقی می‌پردازد و نهم فروردین هم علی عبدالمالکی در همین شهر روی صحنه می‌رود تا شب بعد از کنسرت او یعنی دهم فروردین احسان خواجه امیری هم در بندرانزلی موسیقی اجرا کند. نهم تا یازدهم فروردین در شهر رشت هم گروه محبوب ناصر وحدتی روی صحنه می‌رود و قطعاتی را اجرا می‌کند. محمد علیزاده هم قبل از شروع اجرای گروه وحدتی یعنی 8 فروردین برای مردم رشت خواهد خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها