سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس نهم گفت: متاسفانه به دلیل تراکم کاری در کمیسیون اصل 90 فرصتی برای دعوت از مسئولان وزارت خارجه برای بررسی پرونده شکایت از برخی سفارتخانه ها به دلایل سیاسی،بازرگانی فراهم نشده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۵
شکایت از برخی سفارتخانه ها به زودی بررسی می شود/ تایلند و قبرس در لیست هستند

به گزارش جام جم آنلاین ،مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، با اشاره به آخرین مراحل رسیدگی به پرونده شکایت از برخی سفارتخانه ها افزود: از برخی سفارتخانه ها از جمله تایلند و قبرس به دلایل سیاسی،بازرگانی،اقتصادی و عملکرد آنان شکایاتی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین در این کمیسیون گزارش هایی از تمام نهادهای مربوط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست،منابع طبیعی،جهاد کشاورزی و... مربوط به زمین خواری جمع آوری شده است و علیرغم اینکه بنا بود 3 ماه قبل گزارش آماده شود اما به دلیل گستردگی تا کنون گزارش نهایی آماده نشده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع فساد در فوتبال نیز مستنداتش در کمیسیون اصل 90 در حال آماده شدن است تا موارد حقوقی آن به قوه قضاییه ارسال شود.

افضلی فرد با اشاره به اینکه مراحل رسیدگی به موارد یاد شده در کمیسیون اصل 90 به سال بعد موکول شد گفت: طبیعتا باید این پرونده ها در مجلس نهم به پایان برسد به دلیل اینکه در صورت عدم اتمام دیگر اثر و خاصیت لازم و بازدارندگی لازم را نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها