آمارها هنوز تلخ است؛ حادثه‌ها کمتر نمی‌شوند، هنوز هم یکی‌یکی اتفاق می‌افتند؛ یک نفر در شعله‌های آتش گرفتار می‌شود، یک نفر چشمش را از دست می‌دهد و یک نفر جانش را. کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد فرقی نمی‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۹
زخم چهارشنبه سوری بر جان خانواده‌ها

مواد آتش‌زا قربانی‌هایش را از هر قشر و سن و سالی انتخاب می‌کند. آن وقت این اتفاق می‌شود کابوس تلخ خانواده‌هایی که از هیاهوی انفجارهای بلند و کوتاه این شب، ‌زخم دیده‌اند.

زخم‌هایی که می‌شد نباشند، کمتر شوند اگر پای ترقه، نارنجک و بمب‌های دست‌ساز به این رسم قدیمی باز نمی‌شد.

اگر سری به دنیای آمارها هم بزنیم مخصوصا آمارهای اورژانس و آتش‌نشانی، همه شواهد از وجود حادثه‌هایی خبر می‌دهند که در آنها این مواد محترقه نقش اول را بازی می‌کنند. مواد آتش‌زایی که معمولا از دستفروش‌ها تهیه می‌شوند و معلوم نیست کنج زیر زمین کدام خانه و گوشه کدام انبار، درست شده‌اند.

خطر این بمب‌ها، نارنجک‌ها و ترقه‌ها برای افرادی که به بهانه جشن و شادی سراغشان می‌روند، بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنند. خطری که می‌تواند جانشان را تهدید کند. دقیقا به همین دلیل است که بارها و بارها به شهروندان مخصوصا جوانان توصیه می‌شود در شب چهارشنبه سوری، از خرید مواد منفجره و محترقه خودداری کنند؛ ‌مخصوصا مواد محترقه دست‌ساز که در فهرست آمارهای اورژانس بیشترین حادثه‌ها به پایشان نوشته شده است.

توصیه‌ کارشناسان اورژانس هم دقیقا همین است؛ ‌این‌که در درجه اول از مواد محترقه استفاده نشود و در صورت استفاده این مواد از فروشگاه‌های معتبر خریداری شده و با احتیاط کامل مصرف شوند. نکته‌هایی که می‌تواند از تعداد حادثه‌های تلخ این روز پرسروصدا در تقویم کم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها