دو هفته دیگر عید از راه می‌رسد و جانی دوباره به روح تک تک ما ایرانیانی که عاشق طراوت بهار و تازه شدنیم، می‌دمد. هرکدام از ما به نحوی خود را برای استقبال از این مهمان پرخیروبرکت آماده می‌کنیم و هر تلاشی از دستمان برآید انجام می‌دهیم تا خودمان و منزلمان را شایسته ورود او کرده و جایی کم نگذاشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۲
کادوپیچی‌ هنرمندانه + تصاویر

به گزارش جام جم سرا ، دستی به سروروی خودمان می‌کشیم، خانه را آب و جارو می‌کنیم، برای دوست و آشنا پیغام می‌فرستیم، گل و گیاهان را به منزل می‌آوریم، به فرصت‌های فوق‌العاده‌ای که در سال نو ممکن است به چنگمان بیاید، فکر می‌کنیم و در دلمان قند آب می‌شود و خلاصه هرکار قشنگ دیگری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا نوروز را به زیباترین شکل ممکن به خانه خود دعوت کرده باشیم.

مطمئنا شما هم افرادی را چه بزرگ و چه کوچک در فامیل و آشنا دارید که قصد هدیه دادن به مناسبت عید را به آنها داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شادکردن دل آن عزیزان امسال کمی‌حوصله به خرج دهید و هدایای آنها را هنرمندانه کادوپیچی کنید. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه شوید تا چند روش متنوع را به شما نشان دهیم:

آدم برفی: هرچیز مستطیل شکلی جان می‌دهد برای آن که به قامت یک آدم برفی بسته بندی شود. جعبه مدادرنگی، کتاب و مانند اینها را به طرح آدم برفی بسته‌بندی کنید تا لبخندی از ته دل بر لب فردی که آن را از شما دریافت می‌کند، بنشانید. هدیه را با کاغذ سفیدرنگ بپوشانید. با پارچه راه راه، خال خالی یا طرح‌های مناسب دیگر برایش شال و کلاه درست کنید، با دکمه‌های ریز سیاه دایره‌هایی ریز از کاغذ سیاه چشم، لب خندان نقطه چینی و دکمه‌های لباس جناب آدم برفی را درست کنید و در پایان با تکه‌ای کاغذ، فوم یا پارچه نارنجی بینی مثلثی شکل را بیفزایید. آن‌قدر قشنگ می‌شود که کسی دلش نمی‌آید هدیه را باز کند!

کالسکه: زیبا و ظریف، منتظر است که شما هدیه را داخلش قرارد هید. ابتدا جعبه‌ای مستطیلی شکل بدون در را برای بدنه کالسکه انتخاب کنید یا خودتان آن را درست کنید. سپس با استفاده از کاغذرنگی و مقوا درنهایت سلیقه برای آن چرخ‌ها و روکش جلو را درست کنید و هریک را در جایگاه خود بچسبانید. هدیه را در داخل آن قراردهید و به دوست خوشبخت‌تان تقدیم کنید. این جعبه هدیه برای سیسمونی بسیار مناسب است.

لانه پرنده: اگر از دوران مدرسه درست کردن یک مکعب کاغذی را به یاد دارید حالا دوباره می‌توانید از آن بهره بگیرید. مکعب را با استفاده از مقوای رنگی درست کنید اما قسمت بالا را کمی‌بلند بگیرید و مانند سقف لانه تا بزنید. با کاغذرنگی سقف را تزئین کنید و طرح یک پرنده را هم جلوی درب دایره‌ای شکل بچسبانید. هدیه را داخل این جعبه قراردهید و به عزیزتان تقدیم کنید تا بتوانید جایگاه خود را بیش از پیش در قلب او تثبیت کنید.

آبنبات: حتی اگر اهل آبنبات خوردن هم نباشید بازهم با دیدن آن برای لحظه‌ای طعم شیرینش را زیر زبان حس می‌کنید و احساس شادی به شما دست می‌دهد. پس اگر می‌خواهید این حس را به طرف مقابل‌تان هم انتقال دهید دست به کار پیچیدن هدیه‌تان به این شکل شوید. ابتدا کادو را با کاغذکادوی دلخواه بپیچید، سپس یک نی را جای نی آبنبات بچسبانید و آنگاه سراغ خود آبنبات شیرین مزه بروید. تا می‌توانید برای آن ابتکار خرج کنید. می‌توانید با روبان‌های درهم پیچیده درستش کنید یا با پارچه یا فوم یک آبنبات رنگی و تحریک‌کننده بسازید. این از آن طرح‌های بکر است که به ذهن کسی نمی‌رسد و یاد شما را در ذهن دریافت‌کننده جاودان خواهدکرد.

خرسک: این هم یک طرح زیبای دیگر برای کادوی بچه‌ها. هدیه را با کاغذرنگی مناسب خرس کوچولو بسته‌بندی کنید. سپس اعضای صورت، گوش‌ها، دست‌ها و پاها را نیز آماده کنید و هر یک را در جایگاه مناسب خود بچسبانید. درپایان مانند نمونه یک شال گردن قشنگ از جنس روبان هم دور گردن خرس کوچولو بپیچید و گره بزنید تا او حسابی شیک‌پوش شود.

کله قرمز: درست کردنش بسیار آسان است. هدیه را با کاغذرنگی بپوشانید. با کاموا برای آن مو درست کنید، چشم عروسکی برایش بچسبانید و برای تکمیل کار با مداد یک لب کج و معوج خندان بکشید. می‌توانید رنگ دیگری برای کاغذ انتخاب کنید یا چهره را کمی‌متفاوت دربیاورید. همه چیز به ذوق و سلیقه خودتان بستگی دارد.

سیب‌های رنگی: گاهی بدنیست برای تزئین از زیبایی‌های طبیعت بهره بگیریم، مثل این سیب‌های سبزوسرخ که روی هم قرارگرفته اند و یکبار دیگر رنگ‌های بوم نقاشی طبیعت را به رخ کشیده‌اند.

اگر برای کسی یک شیشه مربا درست کرده اید و می‌خواهید به او هدیه بدهید، از این طرح زیبا ایده بگیرید. سیب‌ها را روی هم قراردهید و کار را با نایلون سفت ببندید و بالای آن را روبان‌پیچی کنید.

باب اسفنجی: عشق بچه‌ها! هدیه را با کاغذ زردرنگ بسته‌بندی کنید. سپس با کاغذرنگی‌های مناسب اعضای صورت و پیراهن را درست کنید. چشم‌ها، بینی، لپ‌ها و نیشی که تا بناگوش باز است، به همراه بلوزی که یقه‌اش کاملا مرتب و منظم است و بسیار شیک و تمیز آراسته شده. کمی‌صبر و حوصله برای ظریفکاری‌های آن صرف کنید و ببینید که نتیجه چقدر جالب از آب درمی‌آید!

بادکنک‌های رنگی: اگر قصد دارید به چند تا از نونهالان فامیل و آشنا اسکناس عیدی بدهید می‌توانید از این تصویر ایده بگیرید و این‌بار عیدی را جالب‌تر از همیشه تقدیمشان کنید. بادکنک را کمی ‌باد کنید، سپس اسکناس را لوله کنید و با دقت از دهانه بادکنک واردکنید. سپس با نخ یا روبان سر بادکنک را بپیچید. البته طوری بپیچید که کودک بتواند آن را بازکند و برای رسیدن به پول نیازی به ترکاندن بادکنک نباشد.

کادوی دورنگ: اگر هدیه شما جعبه‌ای مربعی شکل است می‌توانید آن را این‌گونه بسته‌بندی کنید. دو کاغذرنگی با رنگ‌های مشابه انتخاب کنید. هدیه را با یکی بسته‌بندی کنید و دیگری را مانند تصویر برش بزنید و روی آن بچسبانید. اگر رنگ‌ها را درست انتخاب کنید طرحی چشمنواز و جالب پیدا می‌شود.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آزیتا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
سلام لطفا تلفن این كادو پیچی را بفرمایید

نیازمندی ها