اسفند از راه رسید و روز و شب ما را سراسر شور و امید بهاری کرد. کمتر از یک ماه به آمدن سال نویی مانده که ممکن است سرشار از معجزات و اتفاقات شیرین برای ما و خانواده‌هایمان باشد و موفقیت و کامیابی را مهمان روزگارمان کند.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۵
هنــرنمایی با دوخت رومیــزی + تصاویر

به گزارش جام جم سرا ،​ شاید همین باعث می‌شود که همه با آمدن ماه اسفند نوعی امید و دلگرمی در قلب خود حس کرده و با انگیزه مضاعف برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

خانواده دست به دست هم می‌دهند و خانه‌تکانی می‌کنند، خود را برای آمدن سال نو و روزی نو آماده می‌کنند و برای سال بعد خود طرح بهترین برنامه‌ها را می‌ریزند.

برخی از خانواده‌ها به فکر تهیه وسایل جدید و متفاوت برای عید هستند تا با ایجاد تنوع در منزل با روحیه‌ای شاداب‌تر به استقبال سال نو بروند. اما افراد پرشور و استعداد ترجیح می‌دهند دستی بر همان وسایل کهنه بکشند و آنها را به اشیای زیبای تزئینی جدید تبدیل کنند تا به این ترتیب هم زندگی را زینت دهند و هم جانب اقتصاد خانواده را نگاه دارند.

شما هم می‌خواهید مانند آنها عمل کنید؟ اگر پاسختان مثبت است به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از تکه پارچه‌هایی که از قبل دارید رومیزی‌های جدید بدوزید.

ما در اینجا چند طرح جالب به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با دیدنشان ایده بگیرید و هر چه زودتر دست به کار درست کردن رومیزی‌های جالب‌تری شوید. با ما همراه باشید:

چهل تکه: اگر از آن دسته خانم‌های باذوق و سلیقه هستید که تمام تکه پارچه‌های باقیمانده لباس‌هایی را که دوخته‌اید در چند کیسه مرتب و تمیز نگاه داشته‌اید، پس دیگر برای دوختن این رومیزی فوق‌العاده هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت. اگر پارچه‌هایتان تنوع زیادی دارد چه بهتر، اما اگر حتی فقط چهار تکه پارچه دارید هم می‌توانید با کنار هم چیدن آنها و متفاوت چیدن رج‌های بعدی با رج قبلی طرحی جالب درست کنید. درست کردن یک رومیزی چهل‌ تکه مستلزم صرف حوصله و سلیقه فراوان است و به همین دلیل اگر آن را درست کنید می‌توانید تا ابد به آن ببالید.

مرغ و تخم‌هایش: نگاهش کنید. آن بالا شاد و خندان در لانه‌اش نشسته و به شما نگاه می‌کند، و از همانجا تخم‌هایش را به سبدی که پایین قرار داده شده ارسال می‌کند. جالب است که تخم‌هایش هر کدام به یک رنگ هستند انگار قرار نیست هیچ‌کدام از جوجه‌هایش شبیه یکدیگر باشند!

طرحی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است و شما می‌توانید آن را برای میز آشپزخانه یا اتاق کودک درست کنید.

قلب‌های عاشق: اگر می‌خواهید عشق و عاطفه را در فضای خانه جریان دهید این رومیزی را بدوزید تا با نگاه کردن به آن حالتی دیگر پیدا کنید. دو قلب زیبا از پارچه سفید رنگ که دورشان با روبان یا پارچه سرخابی رنگ حاشیه‌بندی شده و روی هر کدام پرندگان کوچک عاشق‌پیشه تکه‌دوزی شده‌اند. این دو قلب در دو قسمت انتهایی رومیزی قرار می‌گیرند. در اینجا قسمت مستطیلی شکل به صورت چهل تکه دوخته شده است. شما می‌توانید در صورت امکان رومیزی خودتان را به همین نحو آماده کنید یا این‌که آن را ساده دربیاورید و در بعضی قسمت‌ها گلدوزی‌هایی کنید که موجب زیباتر شدن ظاهر کارتان شود. این رومیزی بسیار زیبا و عاطفی است و موجب لطیف‌تر شدن فضای خانه می‌شود.

گل‌های درشت: گل برای هر طرحی زیبایی به همراه دارد و حال که می‌خواهیم به استقبال فصل بهار برویم بد نیست برای درست کردن کاردستی‌هایمان هم گوشه چشمی به این آفریده دل‌انگیز داشته باشیم.

رومیزی‌تان چه مربعی و مستطیلی باشد چه گرد یا بیضی، باز هم گل را می‌توان به نحوی روی آن‌جا داد. مانند نمونه دور تا دور آن را با پارچه‌ای دیگر حاشیه بدهید. سپس چند گل درشت با پارچه‌هایی از رنگ متناسب با رنگ زمینه رومیزی آماده کنید و روی رومیزی گلدوزی کنید. این هم یک رومیزی بهاری!

هفت رنگ: شاید هم بیش از هفت رنگ داشته باشد، اما در هر صورت طرح قشنگی است. پارچه‌ها را از رنگ‌های مختلف انتخاب کنید و آنها را به ترتیب رنگ‌های گرم تا سرد کنار هم بچینید تا به رنگین کمانی جالب و چشمگیر تبدیل شود و گوشه‌ای از منزل شما را زیبا کند.

این طرح بیشتر مناسب رومیزی‌های مستطیلی شکل است.

گلدوزی: اگر دستی بر گلدوزی دارید، بدانید که یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از آن رومیزی است. می‌توانید مانند نمونه این تصویر آن را پر از گل‌های رنگارنگ کنید یا این‌که طرحی نسبتا خلوت‌تر برای آن انتخاب کنید.

گلدوزی هنری ظریف و ارزنده است و میدان وسیعی برای جولان طرح‌های ریز و درشت محسوب می‌شود؛ پس از درست کردن یک رومیزی با طرح گلدوزی غافل نشوید.

گل‌های دورنگ: به یکی از گل‌های روی این رومیزی نگاه کنید تا به ذوق و ابتکار بی‌نظیر دوزنده آن پی ببرید. دو تکه پارچه مستطیلی شکل، یکی به رنگ سفید و دیگری رنگی کنار هم قرار می‌گیرند، نیمی از گل از هر دو پارچه بریده می‌شود و هر کدام روی پارچه دیگر قرار گرفته و دوخته می‌شود. پرچم زردرنگ وسط و ساقه و برگ سبز هم برای تکمیل کار است. اگر دستی بر تکه‌دوزی دارید حتما این رومیزی چشم‌نواز را آماده کنید و از آماده کردن این اثر هنری لذت ببرید.

رومیزی گرد: میز گرد به زیبایی دکوراسیون خانه کمک می‌کند و همواره از آن استقبال زیادی شده است. اگر شما هم میز گردی در خانه دارید باید به فکر درست کردن رومیزی برایش باشید. آن را به طرح تکه‌ای درست کنید به نحوی که هر تکه مخروطی باشد و از قسمت مرکز قطر دایره به سمت بیرون پهن شود. این طرح با چشم بیننده بسیار سازگار است.

لاله‌های عاشق: همیشه گلی زیبا و انتخابی مناسب برای هر اثر هنری. سعی کنید مانند این نمونه هر لاله را به رنگی متفاوت درآورید تا نتیجه جالب‌تری از آب درآید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها