لیگ برتر بسکتبال بانوان با قهرمانی شرکت ملی گاز تهران به پایان رسید

ستاره‌هایی برای دیده نشدن

این فصل از رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال بانوان با قهرمانی تیم گاز به پایان رسید. در دیدار سرنوشت ساز این فصل تیم‌های کوشاسپهر و شرکت ملی گاز تهران در مرحله فینال سوپرلیگ A بسکتبال بانوان به مصاف هم رفتند که در پایان شرکت ملی گاز تهران با نتیجه 74 بر 73 مقابل کوشا پیروز شد و مقام قهرمانی را به‌دست آورد. د
کد خبر: ۸۸۷۰۲۸

ر دیدار رده‌بندی هم شهرداری بندرعباس موفق شد با اختلاف 11 امتیاز و با نتیجه 72 بر 61 ذوب آهن را شکست دهد تا در جایگاه سوم قرار گیرد. این مرحله از رقابت‌ها در سالن حیدرنیا برگزار شد. تماشاگران و پیشکسوتان زیادی دیدار فینال را از نزدیک تماشا کردند. بازیکنان شرکت ملی گاز تهران در حضور فاطمه کرم‌زاده، نایب‌رئیس بانوان بعد از قهرمانی با زدن حلقه قهرمانی جشن گرفتند. این فصل از رقابت‌های لیگ برتر نکات فراوانی داشت که در ادامه بخشی از این نکات را می‌خوانید:

این خارجی‌های ستاره

تیم شهرداری بندرعباس تیمی بود که نهایت استفاده از بازیکنان خوب خارجی را برد. این تیم دو بازیکن بوسنیایی و مکزیکی به نام‌های الکساندرا و بریسا در اختیار داشت که باید گفت علت سومی این تیم در لیگ برتر تا حد زیادی به این دو بازیکن بخصوص الکساندار بستگی دارد. البته رز باقری، سرمربی شهرداری بندرعباس از این‌که موفقیت تیمش به این دو بازیکن نسبت داده می‌شود اصلا خوشحال نمی‌شود و سومی این تیم را حاصل تلاش مجموعه‌ای از بازیکنان مستعد می‌داند. رز باقری جوان‌ترین مربی شاغل در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بود.

برترین بازیکن این فصل

ستاره‌های قدیمی و باتجربه همچنان می‌درخشند، ستاره‌هایی که با وجود تمام درخششی که داشتند آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفتند، اما در مقابل تا دلتان بخواهد حاشیه‌های لیگ برتر آقایان و کتک‌کاری‌های رخ داده در دیدارهای مختلف این لیگ تیتر رسانه‌ها می‌شود. ستاره‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان هرچند دیده نمی‌شوند اما فوق‌العاده هستند و واقعا حیف از این ستاره‌ها که به‌دلیل مورد تائید نبودن پوشش اسلامی بسکتبالیست‌های زن مسلمان از سوی فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) نمی‌توانند با تیم ملی ایران در رقابت‌های برون‌مرزی شرکت کنند. فارغ از بحث‌های اینچنینی به سراغ برترین بازیکن این فصل از لیگ برتر بسکتبال بانوان می‌رویم، البته بی‌انصافی کامل است که بخواهیم فقط یک بازیکن را به‌عنوان ستاره بی‌چون و چرای فصل معرفی کنیم. اما به‌هرحال در لیگی که گذشت سعیده علی، بازیکن پست یک تیم شرکت ملی گاز تهران برترین بازیکن لیگ لقب می‌گیرد، بازیکنی باتجربه و تکنیکی و البته امتیازآور که بار نخست نیست برترین لیگ در انتهای فصل لقب می‌گیرد. گلاره کاکاوند، دیگر ستاره قدیمی و با تجربه تیم گاز تهران در کنار بازیکنانی نظیر معصومه اسماعیلی از ذوب‌آهن و کیمیا حقی از تیم کوشاسپهر تهران دیگر بازیکنان خوب این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان بودند. البته در این میان الکساندرا، بازیکن بوسنیایی تیم شهرداری بندرعباس را نباید از قلم انداخت.

یک دنیا تجربه فرانک طیاری

فرانک طیاری را خیلی وقت است می‌شناسیم، این مربی از باتجربه‌ترین و قدیمی‌ترین مربیان حاضر در لیگ برتر بسکتبال بانوان به‌شمار می‌رود و امسال هم موفق شد تیم تحت هدایتش، یعنی گاز را به مقام قهرمانی برساند. البته با توجه به ستاره‌هایی که او در اختیار دارد نمی‌توان حتی با وجود قهرمانی او را برترین مربی لیگ برتر بسکتبال بانوان معرفی کرد. پوران عباسی سرمربی تیم کوشاسپهر تهران و البته رز باقری، سرمربی جوان تیم شهرداری بندرعباس نیز در زمره برترین مربیان این فصل قرار داشتند که خوش‌فکری و دانش مربیگری خود را در این فصل بارها به رخ دیگران کشیدند.

کوشاسپهر

تیم شایسته دیگر لیگ برتر بسکتبال بانوان کوشاسپهر نایب قهرمان است. آنها تا لحظه آخر برای قهرمانی جنگیدند، اما درنهایت مغلوب تجربه ستاره‌های پرشمار تیم گاز تهران شدند.

به هر حال این تیم تهرانی به گواه بسیاری از مربیان لیگ برتری بسیار خوش تاکتیک و تاکتیک‌پذیر است و سطح کیفی بالایی ارائه می‌دهد، کیفیت بالایی که گاه از عملکرد تیم قهرمان یعنی گاز سبقت می‌گیرد. کوشاسپهر اگر قهرمان لیگ برتر می‌شد قطعا بهترین تیم لیگ لقب می‌گرفت اما اکنون که نایب‌قهرمان شده براحتی نمی‌توان در مورد بهترین بودن این تیم در فصلی که گذشت حرف زد، هرچند اگر چنین ادعایی هم باشد چندان بیراه نیست. البته یک نکته بسیار مهم را نباید از یاد برد و آن هم این‌که تیم شرکت ملی گاز تهران تیمی بود که بدون حتی یک شکست و با برد در تمامی دیدارها به مقام قهرمانی رسید.

اختلاف مربیان

سعی بر این می‌شود که چندان از نکته‌های منفی لیگ برتر بسکتبال بانوان صحبتی به میان نیاید، اما به هر حال برخی از نکات قابل چشم‌پوشی نیست، همانند اختلاف برخی از مربیان لیگ برتری با یکدیگر. شاید این مربیان در ظاهر ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند، اما وقتی موفقیت‌های تیم‌های یکدیگر را زیر سوال می‌برند و حتی دانش فنی همتایانشان را انکار می‌کنند. می‌توان متوجه شد که روابط میان سرمربیان چندان دوستانه و صمیمی نیست، موضوعی که لج و لجبازی‌ها و درنهایت ضربه خوردن به بازیکنان و تیم‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

افزایش رقم قراردادها

این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان گران‌تر شده بود، چرا که رقم قراردادها بالاتر رفته بود. بازیکنان لیگ برتر بسکتبال بنا به دلایلی تمایل ندارند از جزئیات قراردادهایشان حرف بزنند و در این‌باره اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهند ولی براساس آخرین اطلاعات، بیشترین مبلغ قراردادی که در این فصل ثبت شده حول و حوش عدد 47 مییون تومان بوده است که رقم قابل توجهی برای یک فصل آنها در ورزش بانوان و آن هم در ورزشی که تیم ملی‌اش جایی در رقابت‌های معتبر برون‌مرزی ندارد، محسوب می‌شود. در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان 14 بازیکن مبلغ قراردادشان بین 35 تا 47 میلیون تومان بود.

طیاری: کار بزرگی کردیم

فرانک طیاری که با اقتدار تیمش، یعنی شرکت ملی گاز تهران را به مقام قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر درآورد به جام بانوان گفت: بعد از چندین سال این برای نخستین‌بار است که یک تیم بدون شکست قهرمانی را به دست می‌آورد. در این راه لطف خدا، تلاش کادر فنی و بازیکنان تاثیرگذار بود.

وی با انتقاد از غیبت رئیس فدراسیون در مراسم پایانی لیگ برتر گفت: هیچ جایزه‌ای به قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تعلق نگرفته که این خیلی بد است. امیدوارم حداقل قدردانی از ما صورت بگیرد.

طیاری در ادامه افزود: این دوره یکی از سخت‌ترین دوره‌های لیگ بود. تیم‌ها بازیکنان خوبی به خدمت گرفته بودند و همه آنها انگیزه زیادی داشتند. همه فینال‌ها به‌دلیل حساسیت زیادی که دارد از کیفیت پایینی برخوردار است اما فینال سوپرلیگ بانوان قابل قبول بود.

او در ادامه گفت: در کل باید بگویم فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و استراتژی‌های مختلفی را در هر بازی انجام دادیم. تیم‌های دیگر هم خوب کار کردند و به نظرم حق ذوب‌آهن بود که در فینال حاضر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها