مجید مجیدی، کارگردان شناخته شده و بین‌المللی سینمای ایران که فیلم‌های بچه‌های آسمان، رنگ خدا، بید مجنون و آواز گنجشک‌ها را در کارنامه دارد، به عنوان رئیس هیات داوران دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 انتخاب شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۹۸

مجیدی که هنوز فیلم محمد رسول الله(ص) ساخته او با بازی مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری، مینا ساداتی و ساره بیات همچنان در برخی سینماهای کشور روی پرده است، کار داوری این دوره جشنواره فیلم 100 را همراهِ سینماگرانی چون رسول صدرعاملی، محمدرضا جعفری‌جلوه، بهرام عظیمی، مهرداد غفارزاده و هادی مقدم‌دوست انجام می‌دهد. آن‌طور که ایرنا نوشته، جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در 4 بخش اصلی (مسابقه ملی)، بخش سینمای اخلاق، بخش بین‌الملل و بخش چشم‌انداز 1404 (مسابقه) از 12 تا 14 همین ماه در تهران برگزار می‌شود.

تمجید کریمی از ایستاده در غبار

نیکی کریمی، فارغ از مسئولیتی که به عنوان داور در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) جشنواره اخیر فیلم فجر داشت، روز گذشته در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به تمجید از بهترین فیلم این رویداد پرداخت و درباره «ایستاده در غبار» (اثر زندگی‌نامه‌ای جاویدالااثر احمد متوسلیان، به کارگردانی محمدحسین مهدویان) نوشت: «چقدر خوب است که آدم درباره فیلمی چیزی نداند و به یکباره با یک شاهکار روبه‌رو شود و چقدر لذتبخش است دیدن این فیلم با این دید و این زیبایی‌شناسی. تبریک به همه عوامل این فیلم خوب که دوباره به ما یادآور می‌شوند سینما زنده است و سالم و درست بدون ادا و بدون تظاهر می‌تواند تاثیرگذار باشد.» کریمی در حالی این واکنش دلی را انجام داده که این روزها همراه سینماگرانی چون رسول صدرعاملی و ابوالفضل جلیلی خودش را برای داوری جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش از شنبه هفته بعد آماده می‌کند.

قیامِ قلمی «یوسا» علیه اسرائیل

خباثت و دنائت رژیم اشغالگر قدس فقط صدای مردم مظلوم فلسطین، لبنان، مومنان و مسلمانان جهان را درنیاورده، بلکه گاهی شاهدیم که آزادیخواهان دیگر ادیان و مذاهب هم واکنش‌هایی اعتراض‌آمیز و شدیداللحن به اقدامات شنیع و ضدبشری اسرائیل نشان می‌دهند. اهالی فرهنگ و هنر، سینماگران و نویسنده‌های سرشناس چه با خلق آثار هنری و چه با بیان مواضعی ضدصهیونیستی، حضور برجسته‌ای در این زمینه دارند. ماریا بارگاس یوسا، نویسنده سرشناس پرویی و برنده جایزه ادبی نوبل که آثاری چون «سورِ بز» و «در ستایش نامادری» را در کارنامه دارد، بتازگی و آن‌طور که ایسنا گزارش کرده، قرار است همراه 24 نویسنده دیگر، کتابی درباره اشغال سرزمین فلسطین به دست رژیم اشغالگر قدس بنویسند. یوسا و همکارانش هفته آینده به مناسبت سالگرد اشغال خاک فلسطین از سوی صهیونیست‌ها، راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شوند تا براساس مشاهدات و تجربیات خود به طور مشترک دست به قلم ‌شوند.

حال «آمیتاب باچان» خوب است

آمیتاب باچان بی‌تردید یکی از مشهورترین بازیگران تاریخ سینمای جهان است. بازیگری که در ایران هم شهرت و محبوبیت فراوانی دارد و خیلی‌ها هنوز او را با نام شخصیت وی‌جی در فیلم «قانون» و با صدای خسرو خسروشاهی می‌شناسند، چون بازیگر فیلم‌های «شعله» و «دیوار» و «گاهی خوشی گاهی غم»، این روزها در هفتاد و چهارمین سال عمر و زندگی‌اش، هرازگاهی خبرهایی از ناخوشی و مریضی او اطلاع‌رسانی می‌شود. آن‌طور که در مهر آمده، آمیتاب باچان بتازگی در صفحه رسمی‌اش اعلام کرده حالش خوب است و از همه آنهایی که برایش آرزوی سلامت کرده بودند، تشکر کرده است. این بازیگر هندی همچنین نوشت: در ذهن خودتان مرا در موقعیت قرار گرفتن در قبر مجسم نکنید. گفتنی است، شایعات درباره حال بد «باچان» هنگامی قوت گرفت که او چندی پیش به یک بیماری مبتلا شده بود که ظاهرا رفع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها