«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با بیان اینکه روسیه با قاطعیت بیشتری از تسلیحات نظامی استفاده می کند اظهار داشت: اعضای اتحادیه نظامی ناتو تصمیمی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارند.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۰
روسیه قاطعانه عمل می کند/ نیروی زمینی به سوریه اعزام نمی کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل ناتو در گفت و گو با شماره روز دوشنبه روزنامه آلمانی «بیلد» در پاسخ به این پرسش که اگر مذاکرات سوریه شکست بخورد آیا ناتو وارد خاک سوریه خواهد شد، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمان حاضر در اردن، تونس و عراق به بازسازی ساختارهای امنیتی کمک می کند ولی اینکه ناتو بخواهد نیروی زمینی به سوریه ارسال کند، من فعلاً آن را منتفی می دانم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ناتو پوتین را دست کم گرفته بود، گفت: خیر، اما روسیه با قاطعیت بیشتری از تسلیحات نظامی استفاده می کند هم در اوکراین، هم در گرجستان و هم در سوریه.

وی با اشاره به اقدامات نظامی روسیه در سوریه گفت که ناتو نسبت به این امر واکنش نشان داده است.

مسوولان مختلف روسیه مواضع ناتو در قبال اقدامات کشورشان را در سوریه رد کرده و از اعضای این پیمان نظامی در قبال چشم پوشی در مورد حملات تروریست ها در منطقه انتقاد کرده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتودر ۴ آوریل ۱۹۴۹ میلادی (۱۵ فروردین ۱۳۲۸) با هدف دفاع جمعی در واشنگتن دی.سی. پایه گذاری شد و اکنون ۲۸ عضو دارد. قلب پیمان ناتو ماده ۵ آن است که در آن کشورهای امضا کننده توافق کرده اند حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو در اروپا یا آمریکای شمالی را به عنوان حمله به تمامی کشورهای عضو تلقی کنند و به مقابله آن برخیزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها