آغاز معاینات ویژه ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو

معاینات ویژه ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۱۹۲۷
آغاز معاینات ویژه ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از رادیو ورزش ، بنی جمالی، رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی، در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: طبق جلساتی که فدراسیون پزشکی ورزشی با کمیته ملی المپیک داشت، مسئول پزشکی و سلامت ورزشکاران اعزامی به المپیک، فدراسیون پزشکی ورزشی شد و بر اساس همین اساسنامه کمیته ملی المپیک و برنامه ای که داشتیم، کمیسیونی به نام کمیسیون سلامت ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو را تشکیل دادیم. طبق برنامه ای که ما با فدراسیون ها تنظیم کردیم، ورزشکارانی که سهمیه المپیک را گرفته اند، به ما معرفی می کنند و ما معاینات را شروع می کنیم. با توجه به اینکه ممکن است در یک وزن یا رشته خاصی، چندین نفر کاندید کسب سهمیه باشند، ما این آمادگی را به فدراسیون ها اعلام کردیم که کلیه نفراتی که شانس کسب سهمیه دارند را به ما معرفی کنند تا ما روند سلامت این ورزشکاران را تحت نظر داشته باشیم.
بنی جمالی افزود: هدف از انجام همه معاینات این است که ما ورزشکار را راهنمایی کنیم که به بالاترین سطح سلامت و آمادگی در المپیک برسد. اگر قرار باشد ما معایناتی را که انجام می دهیم و اطلاعاتی که به دست می آوریم، در اختیار ورزشکار، مربی، پزشکی که همراه تیم است و کمیته پزشکی آن فدراسیون قرار ندهیم، به نظر بنده کار ما هیچ ارزشی ندارد. ما کمتر از یک هفته، روند نتایج معاینات را در اختیار پزشک تیم ها قرار می دهیم و این حق ورزشکار است. نتایج این معاینات جزء اسراری است که اگر خود ورزشکار تمایل داشته باشد و با رضایت او در اختیار هر فردی قرار می گیرد.
رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: ما در رشته وزنه برداری و شمشیربازی معاینات را انجام دادیم و کمتر از یک هفته، نتایج را دراختیار خود ورزشکار و رئیس کمیته پزشکی آن فدراسیون قرار دادیم؛ حتی در مواردی، پیگیری ها و اقدامات لازم بوده و ما آمادگی اعلام کردیم که اگر صلاح میدانید، روند درمانی هم انجام دهیم.
وی، درباره شرایط معاینات ورزشکاران، اظهار کرد: ورزشکار باید از شب قبل معاینه، شرایط ناشتایی را رعایت کند؛ پس از انجام آزمایش خون و ادرار، ورزشکار، صبحانه ای مختصر صرف می کند و برای معاینه عمومی خدمت پزشک ورزشی می رود؛ در ایستگاه دوم، فرم ها تکمیل می شود؛ سپس برای انجام نوار قلب مراجعه می کند و برای انجام اکو و معاینه همزمان قلب، متخصص قلب و عروق در اختیار ورزشکاران قرار دارند؛ بعد از انجام معاینه قلب و عروق، معاینه تخصصی پزشکی ورزشی در دو بخش پاسچر و ارتوپدی انجام می شود که در روند پیشگیری از آسیب دیدگی ها بسیار کمک می کند و در مراحل بعد معاینه دنداپزشکی و سپس مشاوره در سه بخش روانشناسی، دوپینگ و تغذیه درنظر گرفته شده است؛ همچنین، برای یک سری از رشته ها، مانند تیراندازی معاینه چشم هم در معاینات گنجانده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها