رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیی و زیبایی ایران گفت: با فرهنگسازی برای حفظ سلامت و بهداشت دندان‌ها و مراجعه هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک موارد پوسیدگی دندان در سنین مختلف بشدت کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۱۷۰۱

دکتر ابراهیم امین‌صالحی، متخصص دندانپزشکی ترمیمی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: افراد معمولا زمانی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که دندان درد دارند که همین امر خود به خود هزینه درمانشان را به صورت سرسام‌آوری بالا می‌برد. در حالی که اگر هر 6 ماه یکبار تا یک سال به دندانپزشک مراجعه کنند، می‌توانند هزینه‌های دندانپزشکی را کاهش دهند.

وی افزود: بهترین راه کاهش پوسیدگی دندان‌ها 2 تا 3 بار مسواک زدن صحیح در روز، استفاده از نخ دندان، جرم گیری‌های مداوم و استفاده از نظرات دندانپزشک خانوادگی است. دندانپزشک خانوادگی می‌تواند با مشاوره‌های مناسب در زمینه رژیم‌های غذایی مناسب و رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از داروهای مورد نیاز در کاهش پوسیدگی به فرد کمک کند.

آدامس جویدن ممنوع

جالب است بدانید دکتر محمدهادی شفق، دندانپزشک در گفت‌وگو با ایسنا به یکی دیگر از عوامل آسیب رسان به سلامت دندان یعنی آدامس جویدن اشاره کرد و گفت: کسانی‌ که مدام آدامس می‌جوند سلامت دهان و دندان‌های خود را به خطر می‌اندازند.

وی تصریح کرد: افرادی که به صورت مستمر آدامس می‌جوند، ممکن است دچار بیماری‌های مفصل فک شوند. همچنین گلوکز و ساکاروز موجود در آدامس‌ها موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.‌‌ این دندانپزشک تاکید کرد: تفاوتی میان مارک آدامس‌های خارجی و ایرانی وجود ندارد و همگی آنها برای سلامت دهان و دندان‌ها مضر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها