رئیس سازمان سنجش آموزش خبر داد:

میزان سوابق تحصیلی براساس قوانین الزام آور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 95 براساس قوانین الزام آور اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۲
میزان سوابق تحصیلی براساس قوانین الزام آور

به گزارش جام جم آنلاین ، ابراهیم خدایی در مراسم قدردانی از افراد برتر آزمون سراسری و المپیاد علمی دانشجویی کشور با اشاره به رای دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال یک بند از مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درخصوص تاثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری افزود: رای دیوان عدالت اداری لازم الاجراست.

وی گفت: ما نمی خواهیم بگوییم که رای دیوان عدالت اداری را اجرا می کنیم و یا اجرا نمی کنیم بلکه رای دیوان لازم الاجراست و قطعا اگر قوانین دیگری نباشد ما آن را اجرا می کنیم.

خدایی افزود: برداشت شورای سنجش و پذیرش دانشجو و هیات دولت این بود که میزان تاثیر سوابق تحصیلی با 25 درصد شروع شود و به تناسب تحت پوشش قرارگرفتن امتحانات نهایی، این درصد نیز افزایش پیدا کند و هم اکنون دو سال است که 25 درصد را ثابت نگه داشته‌ایم.

وی گفت: باتوجه به اختلاف برداشت از قانون؛ ما استفساریه ای با امضای آقای فرهادی به عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو از مجلس شورای اسلامی کردیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: اگر برداشت و تفسیر دیگری از طریق مجلس ارائه نشود، رای دیوان را به همان صورتی که مصوب شده است، حتما اجرا خواهیم کرد.

خدایی گفت: پس از انتشار رای دیوان در رسانه ها، پیام های بسیاری در این خصوص در فضای مجازی منتشر شدکه در خورتوجه است.

در این مراسم از 5 رتبه برتر در هر یک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و سه نفر برتر در هر یک از گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی آزمون سراسری سال 1394 و 68 نفر برتر المپیاد علمی-دانشجویی کشور قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها