تلخ‌ و شیرین هفته گذشته

نجات مردی از میان آتش

آتش‌نشانان اهوازی خودسوزی جوان 25 ساله را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۸۷۹۷۷۷

مقصود حق‌شناس، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی اهواز در این باره گفت: ساعت 21 و 2 دقیقه شامگاه سه‌شنبه از طریق تماس مردمی آتش‌نشانان مطلع شدند که مردی در منطقه فاز یک پاداد شهرستان اهواز اقدام به خودسوزی کرده است.

آتش‌نشانان برای نجات به محل حادثه اعزام و متوجه شدند پسر 25 ساله ابتدا موتورسیکلتش را به آتش کشیده و بعد اقدام به خودسوزی کرده است. پسر جوان که دچار سوختگی شده بود به مرکز درمانی منتقل شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد او به قصد خودکشی دست به چنین کاری زده اما درباره انگیزه وی اطلاعاتی در دست نیست.

پیمانه عمر دختر را خانواده‌اش شکست

دختر جوان با انگیزه‌ای نامعلوم به‌دست پدر و برادرش به قتل رسید.

هفته گذشته مردی در تماس با سامانه 115 اورژانس گزارش داد که دختر 28 ساله همسایه‌شان در یکی از محله‌های شهرستان گتوند استان خوزستان زخمی شده است. امدادگران اورژانس با حضور در محل حادثه مشاهده کردند که دختر 28 ساله به‌دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است. امدادگران ماجرای مرگ او را که مشکوک به نظر می‌رسید به کلانتری صالح اطلاع دادند.

ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه و تحقیقات اولیه متوجه شدند که دختر جوان بر اثر ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و عاملان جنایت پدر و پسرش هستند که دختر خانواده را به قتل رسانده‌اند. با هماهنگی قضایی پدر مقتول دستگیر و اعتراف کرد با همدستی یکی از پسرانش در این جنایت نقش داشته است که او نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. تحقیقات از آنها برای مشخص شدن انگیزه‌شان از این جنایت ادامه دارد.

اعدام در انتظار مرد ژله‌ای

مرد ژله‌ای که پس از ورود به خانه‌های زنان تنها آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، به اعدام محکوم شد.

جوان 20 ساله‌ای به خاطر بدن چربش به مرد ژله‌ای معروف شده و از پشت‌بام خانه‌ها وارد می‌شد و اقدام به آزار و اذیت طعمه‌های خود می‌کرد.

این ماجرا زمانی فاش شد که 15 زن از مرداد سال گذشته با مراجعه به دادسرای جنایی شیراز مدعی شدند که مردی شبانه پس از ورود به خانه‌هایشان آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

متهم که مرد 20 ساله‌ای بود تحت تعقیب قرار گرفت و شهریور 94 دستگیر شد.

این فرد اعتراف کرده در صد مورد ورود به خانه‌ها، 23 زن را مورد آزار و اذیت قرار داده است. متهم روانه زندان شد و پرونده‌اش به دادگاه انقلاب ارسال و چند روز پیش محاکمه شد. بر اساس حکم اولیه دادگاه انقلاب شیراز، متهم مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام محکوم شد.

قاتل نوجوان بخشیده شد

پسر نوجوان که به اتهام قتل محکوم به قصاص شده بود، با گذشت اولیای‌دم بخشیده شد.

حسن محمدیاری، مدیرکل زندان‌های استان همدان در این باره گفت: این مددجوی زیر 18 سال به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بود و از دو سال پیش در کانون اصلاح و تربیت همدان دوره محکومیت‌اش را سپری می‌کرد. در حالی که او در آستانه مجازات مرگ قرار گرفته بود، پس از چند مرحله مراجعه حضوری به شهرستان ملایر و ملاقات با خانواده مقتول و دعوت خانواده‌های مقتول و قاتل در کانون اصلاح و تربیت همدان، رضایت اولیای‌دم جلب شده و این نوجوان بخشیده شد و از مجازات مرگ نجات یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها